וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברת הביקורת בכנסת על התנהלות הממשלה

13.8.2006 / 10:28

בימין טוענים כי בהסכם הפסקת האש אין שום הישג לישראל. בשמאל מתנגדים להמשך הלחימה ואומרים כי החיילים נכנסים למלכודת מוות

גוברת הביקורת מימין על קבלת הצעת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש, ומשמאל על החלטת ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ להמשיך את הלחימה בצפון עד כניסת הפסקת האש לתוקף.

שר הביטחון עמיר פרץ אמר כי היציאה למלחמה בלבנון הייתה נחוצה: "נחשפנו למערך לחימה מהמאורגנים ביותר שקיימים. אילו היה ממשיך להתפתח, הוא היה מאיים באופן הרבה יותר משמעותי על מדינת ישראל. טוב שטיפלנו בו". פרץ טען, כי הלחימה נמשכת למרות קבלת ההחלטה להפסיק את האש מחר בבוקר, "כדי לתפוס מרחב שיספיק לכוחות הבינ"ל לפירוק חיזבאללה"..

שר החקלאות שלום שמחון (עבודה) אמר הבוקר, כי היתה טעות בניהול המבצע בלבנון, וכי היה צריך להכניס ללבנון כוח קרקעי גדול מאוד, מיד לאחר שגוייסו שלוש אוגדות. לדבריו, הדבר היה מאפשר לצה"ל להשיג הישגים גדולים ולמנוע את ירי הטילים לעומק ישראל. עוד אמר השר שמחון, כי הוא אינו מרוצה מהפסקת האש, משום שצריך לנקות את השטח מטילים.

חברו למפלגה ח"כ דני יתום אמר הבוקר, כי יש לעצור מיד את הפעילות הצבאית בלבנון. לדבריו, אי אפשר להסביר לחיילים מדוע עליהם לסכן את חייהם לאחר שכבר התקבלה החלטה על הפסקת אש.

יו"ר מרצ יוסי ביילין אמר הלילה בפגישה עם הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולנה, כי החלטת מועצת הביטחון היא חשובה, אך ללא מהלך מדיני בעקבותיה גם היא לא תוכל למנוע התפרצות מחודשת של אלימות. ח"כ ביילין אמר, כי "תפקיד הקוורטט כרגע הוא ליזום מהלך להסכמי שלום באזור על ידי 'ועידת מדריד 2' בה ישתתפו ישראל, סוריה, הרשות הפלסטינית ולבנון". סולנה אמר בפגישה, כי הוא מקווה שהחלטת מועצת הביטחון תביא להפסקת אש מהירה ומלאה ותאפשר את שיקום החיים בישראל ובלבנון.

אתמול קרא ביילין לממשלת ישראל לכבד את החלטת מועצת הביטחון ולהפסיק את הפעילות הצבאית לאלתר. לדבריו, "ישראל איננה הביריון השכונתי, היא חברה מכובדת במועדון הבינלאומי וההחלטה שהתקבלה באו"ם, התקבלה גם על דעתה".

יו"ר הסיעה ח"כ זהבה גלאון מתנגדת להמשך הלחימה עד למועד כניסת הפסקת האש לתוקף. לדבריה, "המשך הלחימה בלבנון עלול לחבל בהסכם הפסקת האש". גלאון הוסיפה, כי "לא ייתכן שבזמן שישראל מודיעה שהיא מקבלת את ההסכם, הלחימה נמשכת וגובה מחיר דמים כבד. על הממשלה להורות על עצירת המהלך הצבאי-קרקעי בהקדם".

ליברמן: החלטה מאפשרת לחיזבאללה להשתלט על צבא לבנון

ובימין, יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער אמר הבוקר, כי הממשלה לא השיגה את היעדים שהציבה לעצמה ביציאה למלחמה. "ראש הממשלה אמר לפני שבועיים ששינינו את פני המזרח התיכון, אך מדובר רק באמצעי שיווק. אף יעד שאושר במליאת הכנסת לא הושג".

ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) קרא לשרי הממשלה להתנגד בהצבעת הממשלה על החלטת מועצת הביטחון. לדבריו, "ההחלטה אינה עונה על אף אחד מהיעדים שהממשלה הגדירה ביציאתה למלחמה. הבאת ההחלטה לממשלה עם ברכת ראש המשלה היא כישלון מנהיגותי ומדיני מחריד של אהוד אולמרט, שכן אין בהחלטה מתן תשובה ברורה לגורל החיילים החטופים. כמו כן, ההחלטה פותחת מחדש את נושא חוות שעבא, וגרוע מכל אינה מביאה לפירוק סופי של החיזבאללה".

ח"כ ישראל כץ (ליכוד) אמר כי "אם תקבל הממשלה את ההסכם המתגבש, מיליון וחצי איש שישבו במקלטים לשווא לא יסלחו לה על כך. מצער לראות שהממשלה לא עומדת במטרות שאפילו היא הציבה לעצמה: חיזבאללה לא פורק, השקט לא חזר לצפון והכישלון זועק לעין". ח"כ כץ קורא להמשיך במבצע "עד שיובטח שקט לטווח ארוך ולא שקט מדומה שנשלם על מחיר כבד מאוד בעתיד הקרוב".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר, כי "ההחלטה מכשירה את חיזבאללה ככוח לגיטימי ומאפשרת לו להשתלט על צבא לבנון תוך שנה-שנתיים". לדבריו, "בכל מקרה, לא מדובר בהסדר מדיני בר-קיימא, אלא בהפסקת אש לפרק זמן מוגבל".

חברו לסיעה, ח"כ ישראל חסון, אמר כי "הימים האחרונים מוכיחים שלעורף הנפלא ולצבא המצויין דרושה הנהגה. על הממשלה לעמוד במטרות שראש הממשלה הציב לעצמו בנאומו בפתיחת המלחמה, אחרת ההסכם המתגבש ייזכר כתקלה גדולה שתביא במקרה הטוב לבכייה לדורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully