וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף אדם: ישנם כוחות אשר הגיעו לליטאני

12.8.2006 / 19:28

אלוף פיקוד הצפון אמר כי התייצבות כלל הכוחות על קו הנהר תימשך מספר יממות. 54 חיילים נפצעו היום בלבנון

אלוף פיקוד הצפון אודי אדם אמר בראיון לקול ישראל כי ישנם כוחות אשר כבר הגיעו לליטאני. האלוף אדם ציין כי על פי התוכניות, הגעת כלל כוחות צה"ל לקו הנהר צפויה להימשך מספר יממות.

כתבי "הארץ", עמוס הראל ותמרה טראובמן, מוסיפים:

מסוקי צה"ל הנחיתו הבוקר כוחות גדולים בעומק לבנון. במבצע משתתפים לוחמים רבים והוא הגדול מסוגו מאז 1973. הפעילות מתמקדת באזורים שמהם התבצעו מרבית שיגורי הרקטות לעבר ישראל במהלך החודש האחרון. הרמטכ"ל, דן חלוץ, אמר היום כי צה"ל הגדיל את היקף כוחותיו בלבנון פי שלושה. לדברי גורם בכיר בצה"ל, צה"ל יפסיק את ההתקפה ברגע בו תתקבל הנחיה כזו מהדרג המדיני. לאחר מכן יחל בסריקה לאחור של כיסי ההתנגדות שנותרו.

בישיבת הקבינט שבה אושרה הרחבת המלחמה בלבנון הציע שר הביטחון לשעבר, שאול מופז, להגיע מהר לליטני במבצע מהיר, במקום להתקדם אליו בהדרגה. "אתם רוצים להגיע מהר לליטני? אז תכבשו את הליטני. תגיעו לשם תוך 48 שעות ותגידו שניצחנו ודרום לבנון מכותרת. אם תרצו, תנקו את השטח מדרום לצפון", אמר אז מופז.

לפחות 54 חיילים נפצעו היום בלבנון ופונו לבית החולים רמב"ם בחיפה ולבית החולים בנהריה. מבצם של חמישה מהפצועים בינוני והיתר נפצעו באורח קל. הרמטכ"ל חלוץ אמר היום: "יש לנו נפגעים, אבל זהו חלק מהמחיר שאנו נאלצים לשלם בגלל רצוננו להמשיך לחיות בחלקת ארצנו".

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ, אישרו אתמול לצה"ל לשוב ולהרחיב את הפעולה הקרקעית בלבנון. ההוראה על הרחבת המבצע, ניתנה לאחר שהתברר שממשלת לבנון לא הסכימה לקבל סעיף בהצעה למועצת הביטחון, שקבע כי לכוח הבינלאומי בלבנון יהיו סמכויות אכיפה. צה"ל מפעיל באזור ארבע מפקדות אוגדתיות שנעות בגזרות שונות ומטרתן להגיע לנהר הליטאני. בהמשך תישקל אפשרות גם לכניסה לרמת נבטייה, שמצפון לנהר הליטאני. במטכ"ל אמרו כי לכיבוש השטח ידרשו ארבעה ימים עד שבוע. לדברי הקצין הבכיר, הצבא היה ערוך לפעילות כבר קרוב לשבועיים, אולם הוא המתין לאישור הדרג המדיני.

כרגע מתנהלת הלחימה סביב כפרים שונים במטרה להשתלט עליהם. כוחות צה"ל מנהלים חילופי אש עם כוחות חיזבאללה, אולם ההערכה בצה"ל היא שעיקר העימותים יהיו בעת הכניסה לתוך הכפרים.בין השאר מהצע צה"ל ירי ארטילרי מאסיווי. לכוחות הפועלים ניתן היתר לעשות שימוש בכל האמצעים, כולל סיוע אווירי כבד, במקומות בהם נפתחת עליהם אש. על פי ההערכות, מתחילת הלחימה נהרגו יותר מ-520 אנשי חיזבאללה, מהם 30 ביממה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully