וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NFC מזרח: יריבות שלא נגמרת

אמיר ציפורי

12.8.2006 / 16:06

פילדלפיה איגלס, דאלאס קאובויס, וושינגטון רדסקינס, ניו יורק ג'איינטס. הבית שאתה לא יודע איך יתחיל, ובוודאי איך יסתיים

בית ה-NFC מזרח כולל קבוצות עם מסורת ענפה ויריבויות מרות כמו זו שבין הרדסקינס לקבוצה של אמריקה, הקאובויס. השנה צפויים להיות המפגשים בין הקבוצות מרתקים במיוחד, גם בגלל שני כוכבים שהחליפו קבוצה בתוך הבית, טרל אואנס שעבר מהאיגלס לקאובויס ולאבאר ארינגטון, שהחליף את מדי הרדסקינס באלו של הג'איינטס. בית ה-NFC מזרח צפוי להיות השנה טוב ותחרותי, במיוחד לאחר שרוב הקבוצות התחזקו משמעותית ובפילדלפיה חיפו על המחסור בהחתמות גדולות עם דראפט טוב. סדר הקבוצות בסקירה הוא לפי המיקום שלהן בעונת 2005.

ניו יורק ג'איינטס

מאזן ב-2005: 5:11

מאמן: טום קאפלין

העברות בולטות: הג'איינטס השקיעו בעיקר בשחקני הגנה ובצדק. בין היתר הצטרפו לאבאר ארינגטון, ליינבקר כשרוני מוושינגטון עם אופי בעייתי, והקורנרים סאם מדיסון ואר דאבל יו מקוורטרס. מהדראפט מגיע עוד תופס בשם מוס לליגה.

מה נשתנה? ההתקפה של הג'איינטס תקתקה לא רע שנה שעברה, כשאיליי מאנינג מפגין ניצוצות של כישרון ומנהיגות בעמדת הקוורטרבק. צעד נוסף שלו בכיוון הזה הוא תנאי הכרחי להצלחה של הג'איינטס גם השנה. טיקי בארבר המעולה, שנתן עוד עונה משובחת, וג'רמי שוקי הטייט אנד השיקי עשו למאנינג חלק גדול מהעבודה, וגם פלאקסיקו בורס הביא עונה ראשונה לא רעה בסיר הלחץ הניו יורקי. אלא שהבעיה בג'איינטס נעוצה בהגנה, בעיקר ההגנה נגד המסירה שהיתה בין הגרועות בליגה בעונה שעברה.

בדיוק לשם כך הצטרפו לחוליה האחורית של ההגנה מדיסון המצוין ואר דאבל יו מקוורטרס, שחקן לא רע עם שם מגניב, אך בלתי יציב. ללאבאר ארינגטון יש כשרון אדיר והוא ינסה להוכיח שהבעיות שלו בשנתיים האחרונות בוושינגטון נבעו מחוסר רצון ולא מחוסר יכולת. צפו לברקים ורעמים מצידו במשחקים מול הרדסקינס העונה.

לשים לב: רבים מנבאים לבארבר עונת נפילה אחרי שנתיים מוצלחות. הרץ הותיק נכנס לעונה ה-11, וגיל 31 מסמן בדרך כלל את הצד השני של הגבעה עבור רצים אחוריים.

תחזית: בניו יורק נותרו מלבד בארבר עוד מספר שאלות. האם מאנינג הקטן יילך קדימה או אחורה? האם ההגנה תתחבר מהר מספיק? בהנחה שהתשובה לשאלה השלישית היא כן, הג'איינטס יכולים לקחת את הבית גם השנה.

וושינגטון רדסקינס

מאזן ב-2005: 6:10

מאמן: ג'ו גיבס

העברות בולטות: אדם ארצ'ולטה (סייפטי) ואנדרה קרטר (דפנסיב אנד/ליינבקר) הגיעו לחזק את ההגנה, והרסיברים ברנדון ללויד ואנטואן רנדל אל מוסיפים הרבה עומק לעמדה הזו בהתקפה. "רוקי" הרוקי מקינטוש, הבחירה הראשונה של הרדסקינס בדראפט, ינסה היכנס לנעליו הגדולות של לאבאר ארינגטון שעבר לג'איינטס. פטריק ראמזי הק"ב הפותח/מחליף/פותח/מחליף/וחוזר חלילה קיבל סופית את המגף והועבר לג'טס.

מה נשתנה? לפטריק ראמזי היו בעיות רציניות לאורך הקריירה בקבלת החלטות, בכך אין ספק. אך מה חשבו שם ברדסקינס כששיחררו אותו והשאירו קוורטרבק פותח מזדקן עם שחקן שטרם השלים מסירה אחת בליגה כגיבוי? זמנו של ברונל עבר כבר לפני מספר שנים, אבל בוושינגטון ינסו לסחוט עוד קצת מהלימון הזה. ברונל אמנם פתח מצוין שנה שעברה אך נתן חצי עונה שני מחריד. בהחלט ייתכן שעם הכלים שיש השנה בהתקפה זה עשוי להספיק לפלייאוף שני ברציפות.

קלינטון פורטיס המוכשר נתן עונה טובה עם 1500+ יארדים בריצה ו-11 טאצ'דאונים. לסנטנה מוס המהיר סוף סוף הגיעה קצת עזרה בדמותם של ברנדון לויד, שמביא איתו מסן פרנסיסקו יכולות וירטואוזיות ורעב עז לנצחונות ואנטואן רנדל אל, האלוף הטרי שיודע לעשות כמעט הכל על המגרש (אולי ג'ו גיבס בונה עליו להחליף את ברונל?). ההגנה, בראשותו של גרג וויליאמס, אחד ממתאמי ההגנה המקוריים בליגה, רצחנית וצפויה להתגבר על חסרונו של ארינגטון שעזב בעזרתם של אנדרה קרטר המצוין (עוד פליט מהפורטי ניינרס) ואדם ארצ'ולטה, שמצטרף לחוליה אחורית יציבה וטובה.

למי לשים לב? לבוס, דניאל סניידר. הבעלים הקפריזי, שלקח את הקבוצה ב-1999, הצליח רק בשנה שעברה להעמיד קבוצת פוטבול טובה דיה. אם גם את השנה הזו הם יפתחו בדשדוש, עשויה להיפתח חזית עם גיבס, גדול המאמנים של הרדסקינס.

תחזית: האופטימית היא שברונל מצליח להכניס את ג'ייסון קמפבל הצעיר לעניינים, לפני שהוא קורס סופית באמצע העונה והרדסקינס מגיעים לפלייאוף על גב ההגנה. הריאלית היא שברונל נמוג לפני המחזור החמישי, והרדסקינס מבלים את שארית העונה במרדף חסר תוחלת אחרי הקאובויס והג'איינטס.

דאלאס קאובויס

מאזן ב-2005: 7:9

מאמן: ביל פארסלס

העברות בולטות: טרל אואנס, האיש והאגו, הגיע לזרוע הרס ולהזריק תחרותיות בעיר הנפט. לארי אלן, אחד משחקני קו ההתקפה הטובים בליגה, עזב. קישון ג'ונסון, האיש והפה, עזב אף הוא. מייק ואנדרג'ט, אחד הבועטים המדויקים בליגה, הצטרף.

מה נשתנה? אחחחח... טרל אואנס. כמה תשומת לב שהאיש הזה מושך, הוא תמיד ירצה עוד קצת. אואנס הוא איש עם משימה, למחוק את הקטסטרופה והכתם של העונה שעברה ולהוכיח לכל העולם מה הוא שווה. הבעיה היא שזה בערך מה שכתבתי עליו לפני שנתיים כשהוא הצטרף לאיגלס וכולנו יודעים איך *זה* נגמר...

אך בל נשכח שבעונתו הראשונה בעיר החירות הוא עזר לאיגלס להגיע לסופרבול וכמעט ניצח אותו לבד. יחד עם אואנס, כל קבוצה היא מועמדת לאליפות, בוודאי קבוצה שמאמן אותה השועל הותיק ביל פרסלס. לדרו בלדסו אולי נשארה עוד עונה נורמלית בזרוע אבל השאלה כמה הגנה יצליח קו ההתקפה, מינוס לארי אלן המנוסה, לספק לאחד הקוורטרבקים הנייחים בליגה. הנוכחות של אואנס צפויה לפתוח מרחבים והזדמנויות לטרי גלן וג'ייסון וויטן הטייט אנד. גם משחק הריצה ייצא ודאי מורווח. אחת ההגנות הצעירות בליגה צפויה להיות יציבה וחזקה יותר לאחר שנת ההתבגרות הלא קלה ,וההסתגלות לסכימה 4-3 (שלושה אנשי קו הגנה וארבעה ליינבקרים).

היי, אפילו בועט נורמלי יש.

לשים לב: אז דיברנו על משחק המסירה ויכולותיו, בואו נדבר על הריצה. ג'וליוס ג'ונס נתן בשנה שעברה כמה משחקים עצומים. תחשבו על הניקל של בלדסו-טרי גלן-אואנס-וויטן-ג'ונס. זה יכול להיות מפחיד.

תחזית: אני בדיעה שאואנס יתן עונה גדולה. תשומת לב ומוטיבציית שיא תמיד עשתה לו טוב. אבל המפתח הוא קו ההתקפה של בלדסו. האובדן של אלן משמעותי מאוד, ובלדסו בלי זמן למסור זה בלדסו על הגב. בלדסו על הגב זה TO בלי כדור. TO בלי כדור זה TO עצבני. TO עצבני זה... טוב הבנתם את הרעיון. בהנחה שפרסלס עשה את ההתאמות הנדרשות, דאלאס יכולה לקחת את הבית הזה וגם ללכת רחוק בפלייאוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פילדלפיה איגלס

מאזן ב-2005: 10:6

מאמן: אנדי ריד

העברות בולטות: ג'ף גארסיה יגבה את מקנאב וג'באר גפני יחליף את TO (אהה... כן) שהועזב. ברודריק באנקלי, התאקל ההגנתי, נבחר בסיבוב הראשון וג'ייסון אוואנט, הרסיבר הרוקי ממישיגן, עשוי להתגלות כאחת הגניבות של הדראפט.

מה נשתנה? החדשות הטובות הן שטרל אואנס מחוץ לעיר.

החדשות הרעות הן שטרל אואנס מחוץ לעיר (ושהוא צפוי להגיע לביקור "נימוסין" בשבוע 5, השמונה באוקטובר).

הידיעות שמגיעות מהמחנה של האיגלס מדברות על קבוצה מאוחדת ושמחה ומלא צחוקים. מעניין אם מצב הרוח הטוב קשור למאבק על חולצת הרסיבר מספר שתיים בין ג'אבאר גפני לטוד פינקסטון. לאיגלס יש עדיין כלים בהתקפה. מקנאב המנוסה צפוי לתפקד טוב ורגוע יותר עכשיו, כשאף אחד לא יצעק עליו על הקווים ובכל אמצעי התקשורת, ווסטברוק הוורסטילי ימשיך לנצל מיסמאצ'ים בהגנה ורג'י בראון, שנתן עונת רוקי לא רעה, יכול להפוך לתופס לגיטימי.

ויש לפילי גם את אנדי ריד, שלמרות המלטדאון הטוטאלי של העונה שעברה (האיגלס סיימו רבעים שלמים ללא נסיון ריצה אחד), הוא עדיין אחד המאמנים הטובים בליגה. הבעיה העיקרית צפויה להיות בהגנה. הדעיכה התחילה כבר בעונה שעברה (מקום 27 בליגה בנקודות חובה) ומלבד באנקלי, שגם הוא בסה"כ רוקי, אין הרבה שיפורים משמעותיים בחוליות ההגנה האחרות.

תחזית: פילדלפיה עדיין קבוצה מסוכנת, אבל בבית החזק הזה צפויים לה חיים לא קלים. משהו כמו שבעה נצחונות ומקום אחרון בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully