וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנה ראשונה מסוגה תגן על הים הכספי

12.8.2006 / 12:18

לראשונה חתמו חמש מדינות הים הכספי על אמנה משותפת המחייבת מבחינה משפטתית, להגנה על הים מזיהום ומנזקים סביבתיים אחרים

אמנה משותפת של חמש המדינות השוכנות לשפת הים הכספי - רוסיה, איראן, אזרביג'אן, קזחסטן וטורקמניסטן – תחייב את חמש המדינות לפעול למען הפסקת זיהום הים, הגנת החי והצומח בים, ניטור הסביבה ונתינת מענה לכל מקרה חירום סביבתי בים. זו הפעם הראשונה שחמש המדינות, השונות מאד מבחינת המערכת הפוליטית הנהוגה בהן, חותמות על אמנה משותפת המחייבת מבחינה משפטתית.

"הסביבה העדינה של הים הכספי עלולה להיפגע בשל התפתחות תעשיית הנפט והגז באזור, וכן בשל שינויי האקלים" אמר אחים סטיינר, ראש התוכנית הסביבתית של האו"ם. דיוויד סנטילו, מדען בכיר בארגון Greenpeace, אמר כי "זהו צעד ראשון למען הגנתו של אזור פגיע מאד מבחינה סביבתית". בהתייחסו למחסור במימון, שהוא חסרונה הבולט של האמנה, הוסיף סטיינר כי "האמנה תצטרך 'שיניים' כדי לכפות את החלטותיה".

הים הכספי הוא מקום גידולו הטבעי של דג החידקן הכספי, אשר מביציו מכינים את הקוויאר השחור, אחד המעדנים היקרים בעולם. בשל הבעיות הסביבתיות, הכוללות שנים של דיג מוגזם, זיהום ובניית סכרים המונעים נדידה לצורך הזדווגות, נמצא הדג בסכנת הכחדה. אחת המטרות של האמנה הוא למנוע הכחדה מוחלטת של בעל החיים, על מנת למנוע אובדן ההכנסה מייצור הקוויאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully