וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל צופה לערוך "שינויים משמעותיים" בדו"חותיה

עפרה שלו

11.8.2006 / 16:49

אפל תדחה אתהגשת הדו"ח הרבעוני בשל אי סדרים בחלוקת אופציות. מסרה כי אינה יודעת עדיין מה יהיה גובה ההפרשות

ענקית המחשבים אפל צופה לערוך "שינויים משמעותיים" בתוצאות הכספיות שלה בגין אי סדרים הקשורים במענקי אופציות. בשל כך, תדחה החברה את הגשת הדו"ח הרבעוני האחרון שלה.

בדו"ח שהגישה אפל לרשות לני"ע בארה"ב (SEC), מסרה החברה, כי תיאלץ לערוך מחדש את תוצאותיה הכספיות מתקופות קודמות על מנת לרשום הפרשות על עלויות הקשורות בנוהג חלקות האופציות. אפל עדיין אינה יודעת מה יהיה גובה ההפרשות.

בחודש שעבר הודיעה אפל, כי במסגרת חקירה פנימית בנוגע לנוהלי חלוקת האופציות בחברה, נמצאו עדויות נוספות לאי סדרים. החברה צופה לערוך מחדש את תוצאותיה הכספיות החל מספטמבר 2002 כדי לתקן את הבעיות החשבונאיות הקשורות בחלוקת האופציות.

מוקדם יותר השבוע, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", כי כמה מענקי אופציות באפל חולקו למנהלים בכירים לפני עליות חדות במחיר המניה בין השנים 2001-1997.

כך, למשל, העניקה אפל בשנת 2001 שמונה מיליון אופציות לארבעה מנהלים בכירים, שהמנכ"ל סטיב ג'ובס לא נמנה עמם. מחיר המימוש של האופציות היה שווה ערך למחיר הסגירה של המניה ב-17 בינואר 2001. חצי שעה לאחר סגירת המסחר באותו יום, פירסמה אפל את תוצאותיה הכספיות לרבעון, ודיווחה על ירידה במלאי המחשבים מתוצרתה בחנויות. עקב כך זינק מחיר המניה ב-11% ביום שלמחרת, מה שייצר עבור ארבעת המנהלים רווח על הנייר של 7.5 מיליון דולר. עד סוף ינואר עלתה המניה ב-29%.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully