וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מניות באם סיסטמס מבקשים צו נגד עסקת סנדיסק

שירלי יום-טוב

11.8.2006 / 15:27

מבקשים לאשר תביעה ייצוגית נגד החברה ותביעה נגזרת נגד המנהלים בטענה שהעסקה משרתת רק אותם ואינה הוגנת למשקיעים

לחלק מהמשקיעים של אם סיסטמס יש טענות לגבי עסקת הרכישה על ידי סנדיסק ב-1.55 מיליארד דולר בעסקת מניות, עליה הוכרז לפני כשבועיים. בדו"ח הרבעוני המורחב (10-Q) שהגישה אתמול סנדיסק לרשות ניירות ערך (SEC) נכתב כי לפני ארבעה ימים הוגשו לבית המשפט בקליפורניה שתי תביעות המבקשות לאשר תביעה ייצוגית נגד אם סיסטמס ותביעה נגזרת בשם אם סיסטמס (תביעה שבה בעלי מניות מבקשים לתבוע מנהלים בחברה, בשם החברה, בשל נזק שנגרם לה על ידי אותם מנהלים).

הבקשות לתביעה כוללות טענות בדבר הפרת חובת הנאמנות של מנהלים באם סיסטמס ביחס לפרשת האופציות שטילטלה את החברה בחודשים האחרונים. כמו כן, נטען כי המיזוג עם סנדיסק משרת בעיקר את האינטרסים של נושאי משרה אלה. עוד נטען כי תנאי עסקת המיזוג אינם הוגנים כלפי בעלי המניות של אם סיסטמס. התביעה מבקשת הוצאת צו מניעה נגד המשך הליך המיזוג, כמו גם פיצויים.

פרשת האופציות באם סיסטמס אמנם אינה כוללת בקדייטינג קלאסי, כפי שאפיין בהרחבה את קומברס ומרקורי, אבל ועדה שבדקה את הליך הקצאת האופציות באם סיסטמס בעבר, קבעה כי נעשו בחברה דברים לא חוקיים.

פרשה זו גרמה לכך שאם סיסטמס איבדה כרבע מערכה תוך זמן קצר והפכה מטרה נוחה להצעת רכישה מצד סנדיסק. אפשר להניח שבעלי המניות סבורים שסנדיסק צריכה לשלם יותר עבור אם סיסטמס, מאחר שהעסקה נסגרה לפי מחיר של 36 דולר למניית אם סיסטמס - מחיר סביבו נסחרה המניה לפני פרשת האופציות.

רכישת אם סיסטמס צריכה עדיין לקבל את אישור בעלי המניות של החברה, כך שעשוי להיות מצב בו בעלי המניות התובעים כעת ינסו להשפעי על בעלי מניות אחרים שלא לקבל את העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully