וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי ת"א צורכים יותר אלכוהול וסמים מהממוצע

11.8.2006 / 12:13

על פי מחקר שנערך בשנה שעברה, צריכת האלכוהול בקרב תלמידים גבוהה ב-11% וצריכת הסיגריות גבוהה ב-10% מהממוצע הארצי

יותר משישים אחוזים מהתלמידים בכיתות ז' עד י"ב מדווחים כי הם נוהגים לשתות אלכוהול. כך לפי מחקר אפידרמולוגי, השישי במספר, שנערך עבור הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול. מדובר ב-11 אחוזים יותר מן הנתונים הכלל ארציים של שתיית אלכוהול וצריכת סמים בקרב תלמידים בגילאי 12-18. מנתוני המחקר עולה עוד כי שימוש בסיגריות, חומרים נדיפים (גז ודבקים), תרופות, גראס וסמים קשים בקרב תלמידים בתל אביב גבוהים לעומת הנתונים הארציים.

המחקר נערך בשנת הלימודים הקודמת, בין החודשים מרץ ליוני 2005, השתתפו בו כ-196 תלמידים. במחקר עלו נתונים מדאיגים רבים: אחד מכל שלושה תלימידים מעשן סיגריות (29.9% בתל אביב לעומת 20.4% הממוצע הארצי). 21.5% מהתלמידים בתל אביב מדווחים כי הסניפו חומרים גז ודבקים, לעומת 15.8% מהממוצע הארצי.

בעיתון זמן תל אביב דווח כי התלמידים בעיר לא בוחלים גם בסמים: אחד מכל עשרה תלמידים דיווח כי התנסה בחשיש או [[מריחואנה]] (10.9%) , לעומת 5.8% מהממוצע הארצי. 7.4% מהתלמידים דיווחו כי הם נוטלים תרופות שלא על פי מרשם רופא: כדורי מרץ, כדורי הרגעה וריטלין. נתון זה גבוה בשני אחוזים מהממוצע הארצי. 7.2% מהתלמידים דיווחו כי השתמשו בסמים קשים יותר (קוקאין, LSD, מתאדון, קראק ואקסטזי), לעומת 3.9% מהממוצע הארצי.

בשילוב עם נתונים על "נוער מנותק" מתגלה כי המצב בעיר אפילו חמור יותר. 10.8% מהנוער המנותק בכל הארץ העיד על עצמו כמשתמש בחומרים נדיפים. בתל אביב הנתון עומד על 21.8%.

מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים חיים הסינג מסר בתגובה כי בשל הנתונים הקשים בתל אביב יש להדגיש כי סמים ואלכוהול הם הגורמים העיקריים לאלימות ופשיעה אצל בני נוער. טיפול בצמצום צריכת האלכוהול והסמים יביא ממילא לירידה ברמת האלימות והפשיעה.

מנהלת אגף החינוך בעיריית תל אביב חני ברודרסון מסרה כי הדו"ח לא מוכר לעירייה, ויקבל התייחסות רחבה כאשר יגיע לידי העירייה. לדבריה, העירייה משקיעה משאבים רבים למניעת השימוש בסמים ואלכוהול בכל בתי הספר מגיל 12 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully