וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: 50% להתפתחות "אל ניניו" השנה

11.8.2006 / 10:18

התחממות פני הים באוקיינוס השקט תגרום סופת אל ניניו מוחלש, תופעה המשפיעה על מזג האוויר בעולם כולו

חזאים בארה"ב צופים כי קיים סיכוי של 50 אחוזים שהשנה יתפתח [[אל ניניו]] חלש, אבל אם החריגות במזג האוויר יופיעו מחדש יהיה זה מאוחר מכדי להשפיע על עונת ההוריקנים הנוכחית. מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי בארה"ב פרסם כי הופעתו של אל ניניו יגרום למזג אוויר רטוב מהממוצע בדרום מזרח ארצות הברית ולטמפרטורות חמות מהממוצע במערב, במישורים הצפוניים ובצפון מרכז ארה"ב בין החודשים ינואר למרץ 2007.

ורנון קוסקי, מדען במנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי באצות הברית אמר כי "בהתחשב במגמות האחרונות במזג האוויר, קיים סיכוי של 50 אחוזים שמצב חלש של אל-ניניו חלש יתפתח לקראת סוף השנה וימשיך לתחילת השנה הבאה". קוסקי גם משגיח על התפתחות "לה-ניניה", תופעה ההפוכה לאל ניניו ובה מתרחשת התקררות לא שגרתית של [[האוקיינוס השקט]].

אל ניניו, שמשמעותו בספרדית הוא "ילד קטן" הוא התחממות מעל הנורמלי של מי הים הפסיפי מדי שלוש שנים, שיכול לעשות שמות בדפוסי מזג האוויר בעולם כולו. מוקדם יותר השבוע פרסם המנהל תחזית לפיה עונת ההוריקנים באוקיינוס האטלנטי תהיה חלשה מהצפוי, אך הזהיר כי החלק הקשה של העונה, בה מתמפחים הוריקנים בדרגות 3-5, עוד בדרך.

מתחילת העונה רק שלוש סופות באוקיינוס האטלנטי קיבלו שם, אבל אף אחת מהן לא הפכה להוריקן. בניגוד לשנה קודמת, העדר "לה ניניה" סייעה להפחית במספר הסופות שהתפתחו בחודשים יוני-יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully