וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן גייטס תורמת למאבק במחלות איידס, שחפת ומלריה

11.8.2006 / 8:54

גם לאחר התרומה בסך חצי מיליארד דולר של מלינדה וביל גייטס - ממשיכה הקרן הגלובלית למלחמה במחלות לסבול ממחסור חמור בכספים

קרן התרומות של ביל ומלינדה גייטס, קרן הצדקה הגדולה בעולם, התחייבה לתרום חצי מיליארד דולר לקרן הגלובלית למאבק במחלות איידס, שחפת ומלריה. התרומה, שהיא הגדולה מעולם של קרן גייטס, תועבר בסכומים של 100 מיליון דולר בשנה, החל מהשנה הנוכחית.

עם זאת, למרות התרומה הנדיבה של הזוג גייטס, עדיין סובלת הקרן ממחסור חמור בכספים. "למרות התרומה, הקרן כנראה תזדקק ל-500 מיליון דולר נוספים כדי לעמוד ביעד של 1.1 מיליארד דולר למימון כל המענקים שאושרו", אמר ריצ'רד פיצ'ם, מנהל הקרן הגלובלית למאבק במחלות איידס, שחפת ומלריה.

עד כה, אישרה הקרן מענקים בסך 5.4 מיליארד דולר ליוזמות למאבק באיידס, שחפת ומלריה ב-132 מדינות, מרביתן עניות. הקרן מקפידה על דיווח הולם על השימוש שנעשה בכספים, ומוקדם יותר השנה אף ביטלה חלק מהמימון שהוענק לניגריה.

"הקרן היא אחת היוזמות החשובות ביותר בעולם בתחום הבריאות", אמר ביל גייטס. הקרן הגלובלית, שהמטה שלה נמצא בעיר ז'נבה בשווייץ, היתה אחראית על כחמישית מהמימון הבינלאומי לתוכניות למאבק באיידס בעולם בשנת 2005.

גייטס תרם לקרן 100 מיליון דולר עם הקמתה בשנת 2001, ובשנת 2004 תרם 50 מיליון נוספים. קרן גייטס, אשר לה הון של יותר מ-29 מיליארד דולר, התחייבה בחודש שעבר לתרום 287 מיליון דולר ליוזמה נפרדת המבצעת גיוס כספים למחקר לפיתוח חיסון ל-HIV.

55% מכספי הקרן הגלובלית מושקעים במאבק ב[[איידס]], והשאר ב[[שחפת]] וב[[מלריה]]. 60% מהכספים מועברים לאפריקה, היבשת שנפגעה בצורה הקשה ביותר ממחלת האיידס. לפי הערכות האו"ם, בסוף 2005 חיו בעולם 38.6 מיליון איש עם וירוס ה-HIV, וכ-4.1 מיליון איש נדבקו בו בשנת 2005. מאז שהתגלה הנגיף ב-1981, הוא גרם למותם של יותר מ-25 מיליון בני אדם.

קרן התרומות של ביל ומלינדה גייטס, הזוג העשיר בעולם, זכתה לחיזוק משמעותי בחודש יוני, כאשר וורן באפט, האיש השני הכי עשיר בעולם לאחר ביל גייטס, הודיע כי יתרום לקרן 85% מכלל מניותיו בחברת ההחזקות ברקשייר התאוויי - בשווי של יותר מ-30 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully