וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופות הוריקן יציפו בעתיד ערי חוף בארה"ב

10.8.2006 / 21:19

על פי מדענים, עליית טמפרטורת פני הים כתוצאה מהתחממות כדור הארץ תגביר את הגלים שנוצרים בסופות טרופיות

מדענים סביבתיים הזהירו כי הוריקנים חזקים יותר בעשורים הבאים עלולים להציף ערים מרכזיות בקו החוף המזרחי של ארה"ב, ביניהן מיאמי וניו אורלינס. נחשול סערה – עמודי מים עד לגובה 10 מטרים שיוטחו לחוף על ידי הורקנים עלולים להיות מסוכנים יותר מעליית פני הים הצפויה בשל התחממות כדור הארץ.

הוריקנים אינטנסיביים יותר, כמו הסופה [[קתרינה]] באוגוסט 2005, צפויים בעתיד, על פי המדענים, משום ש[[התחממות כדור הארץ]] משמעותה גם עלייה בטמפרטורת המים בים, המשפיעים על התפתחות ההוריקנים.

ביל צ'אמיידס, המדען הראשי בארגון "הגנה סביבתית" אמר כי לאחרונה דובר הרבה על עליית פני הים כתוצאה מהתחממות כדור הארץ, אך מדובר בתהליך שייקח עשרות שנים. "מה שאנחנו חושבים שיקרה מהר יותר הוא איום נחשולים שמקורם בסופות הוריקן.

באמצעות נתונים שנאספו על ידי הממשלה, מיפו המדענים אזורים שבסיכון להצפה בנחשולים שמקורם בהוריקנים בדרגה שלוש עד חמש. בין האזורים המועדים להצפה: ווילמינגטון בצפון קרולינה, צ'ארלסטון בדרום קרולניה ומיאמי בפלורידה.

החזאים בארצות הברית שינו את תחזיתם לעונת ההוריקנים הנוכחית, ואמרו כי העונה תהיה פחות אינטנסיבית ותהיה פחות פעילה ממה שחזו במאי. לפי ההערכה החדשה, יהיו השנה בין 12 ל-15 סופות שיקבלו שם, בין 7 ל-9 הוריקנים, מהם שלושה או ארבעה יקוטלגו כהוריקנים "רציניים".

בשנה שעברה התרחשו 28 סופות טרופיות, 15 מהן הפכו להוריקנים. ארבע מתוכן היו קשות במיוחד, ואחת, קטרינה, הרסה את ניו אורלינס גרמה למותם של 1,300 בני אדם ונזקיה מוערכים ב-80 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully