וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נכנס לאזורים חדשים בדרום לבנון

9.8.2006 / 23:16

הרחבת המבצע אושרה היום על ידי הקבינט, אולם נמסר כי היא תעוכב לצורך מיצוי המהלך המדיני. הבית הלבן: איננו מעוניינים בהסלמה

צה"ל החל לפעול היום בגזרה חדשה בדרום לבנון, שעות אחרי החלטת הקבינט להרחיב את המבצע הקרקעי. כוחות צה"ל החל לפעול בשעה האחרונה מצפון למטולה באזור הכפרים אל-חיאם, קליעה ומארג' עיון, באזורים מהם משוגרות רקטות לעבר אצבע הגליל, קרית שמונה ומטולה, אך מדובר צה"ל נמסר כי זו "פעילות טקטית" בלבד.

עדי ראייה בלבנון אמרו כי כוחות צה"ל התקדמו כחמישה קילומטרים נוספים לתוך לבנון. גורם בכיר בצה"ל מסר כי נוצר רצף של נוכחות מרכס אל חיאם עד לרכס ראש הנקרה. כוח משורין פועל שם ביממה האחרונה, וכוח מאסיבי של צה"ל החל להכנס הלילה.

לפי הצעת מערכת הביטחון שאושרה היום, צה"ל יפעל במרחב שעד נהר הליטני, ובמקומות מסוימים גם מעבר לו, כדי לרסן את ירי הרקטות קצרות הטווח של חיזבאללה. לאחר ההחלטה נמסר כי היא תושעה זמנית לשם מיצוי המהלך המדיני, והקבינט הסמיך את פרץ ואולמרט לקבוע את עיתוי הרחבת המבצע ואת גבולותיו.

דובר מחלקת המדינה האמריקאית שון מקורמק אמר לאחר ההחלטה כי "ארצות הברית אינה מעוניינת בהסלמה בדרום לבנון". הוא נשאל האם ההודעה הזו מהווה מסר לישראל בעקבות החלטת הקבינט, וענה כי "זהו מסר לכל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully