וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת "הארץ" במו"מ למכירת 25% ממניותיה

רוני קורן-דינר

9.8.2006 / 19:35

המגעים מתקיימים בעיקר עם גורמים זרים שאין להם פעילות עסקית משמעותית בישראל לפי שווי של כ-100 מיליון דולר לפני הכסף

עמוס שוקן, מו"ל "הארץ", מנהל מגעים למכירת כ-25% ממניות קבוצת "הארץ" לפי שווי מוערך של 100 מיליון דולר. ככל הידוע, המגעים מתנהלים מול כמה משקיעים, בהם מאירופה, אמריקה וקנדה.

קבוצת "הארץ", בבעלותם המלאה של עמוס שוקן, אחיו הלל שוקן ואחותם רחל שוקן-אידלמן, היא המו"ל של "הארץ" - העיתון היומי השלישי בגודלו בישראל. אם אכן שוקן - שהוא ואחיו הם דור שלישי לבעלות המשפחתית בעיתון - יכניס שותף, יהיה זה העיתון היומי האחרון שנפרד מבעלות משפחתית מלאה, אחרי שבסוף שנות ה-90 מכרה משפחת מוזס החזקות ב"ידיעות אחרונות" לאליעזר פישמן. גם "מעריב" אינו נשלט בלעדית על ידי משפחת נמרודי, שכן המשפחה הכניסה את ולדימיר גוסינסקי כשותף.

קבוצת "הארץ" כוללת את עיתון "הארץ", מקומוני רשת שוקן, 33% (בשקלול אופציות) בפורטל וואלה!, אתר TheMarker ובית דפוס. בנוסף, מחזיקה משפחת שוקן בהוצאת ספרים ובנכסי מקרקעין.

מ"הארץ" נמסר כי "בחודשים האחרונים מתנהל מו"מ לגיוס הון לקבוצה לצורך הרחבת ההשקעות בעיתוני הקבוצה, ב"הארץ", בעיתונות המקומית והרחבת הפעילות באינטרנט. לצורך הגיוס, מוערכת הקבוצה בשווי של כ-100 מיליון דולר, לפני ההשקעה. הקבוצה עדיין בוחנת את אפשרות רכישת השליטה בוואלה! שבה היא מחזיקה בשליטה משותפת עם בזק.

עוד נמסר מה"הארץ", כי "בשנתיים האחרונות חלה צמיחה משמעותית בעסקי הקבוצה בעקבות השקת העיתון הכלכלי TheMarker שהביא להגדלה ניכרת במספר מנויי עיתון "הארץ", ולהגדלה ניכרת בפרסום בעיתון, וברווחיותו. כמו כן חלה גם צמיחה ניכרת בפעילות האינטרנט של הקבוצה. הקבוצה רואה אפשרות ממשית לגידול נוסף בפעילותה, וגיוס ההון מתוכנן לאפשר את המהלכים האלה בתנופה ניכרת. הגורמים שאיתם מתנהלות השיחות הם בעיקר גורמים שאין להם פעילות עסקית משמעותית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully