וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין: החלטת הקבינט - טעות טראגית

יעל קישיק

9.8.2006 / 17:00

במפלגות השמאל מתנגדים להחלטת הקבינט להרחיב את הפעילות הקרקעית ובימין מברכים עליה. שטייניץ: רק צה"ל יכול להילחם בחיזבאללה

בצדה השמאלי של המפה הפוליטית ובקרב המפלגות הערביות מתנגדים להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, לפיה תורחב המלחמה בלבנון, בהתאם להצעתו של שר הביטחון עמיר פרץ. ההצעה התקבלה ברוב של תשעה תומכים ושלושה נמנעים, ללא מתנגדים. מפלגות הימין מצדדות בהחלטה זו ואף טוענות שהיתה צריכה להתבצע מבעוד מועד.

לפי ההצעה, צה"ל יפעל במשך שבועיים במרחב שעד נהר הליטני, ובמקומות מסוימים גם מעבר לו, כדי לרסן את ירי הרקטות קצרות הטווח של חיזבאללה.

לדברי מוחמד ברכה (חד"ש), "ההחלטה היא טירוף שבא לסגור חלון הזדמנות שנפתח בהחלטת ממשלת לבנון. זה מוכיח, שהמלחמה הזאת היא לא על שלומם של אזרחים אלא באה לשרת אינטרסים אמריקאים". ברכה הוסיף, כי ההחלטה מוכיחה שהמהלכים "נשלטים על ידי יהירות צבאית ולא למען רצון לחיים נורמלים לעמים באזור".

יוסי ביילין (מרצ) טוען שהחלטת הקבינט להרחבת הפעולה הקרקעית היא "טעות טראגית שיש בה כדי להאריך ללא צורך את המלחמה בלבנון, להרחיק את הסיכוי להפסקת אש, להגדיל את מחיר הדמים ולהגביר את הסבל הגובר וההולך של האוכלוסייה האזרחית". לטענת ביילין, "במקום לנצל את ההזדמנות שנוצרה ולפרוש את צבא לבנון, ישראל נכנסת עמוק יותר למלכדות החיזבאללה של מלחמת התשה קרקעית". עמיתתו למפלגה, זהבה גלאון, אמרה כי "מדובר בהחלטה שתהיה מלכודת מוות לחיילי צה"ל ותרחיק את הסיכוי להפסקת אש".

מנגד, יובל שטייניץ (ליכוד) הודיע כי הוא מברך על החלטת הקבינט. "סוף סוף החליטה הממשלה על המובן מאליו – להטיל על צה"ל להגן על המדינה בפני טילים ורקטות. חבל רק שההחלטה מגיעה באיחור של ארבעה שבועות שבהם נגרמו פגיעות קשות לעורף ונזקים כבדים לכלכלה". שטייניץ הוסיף, כי "האמת הפשוטה היא שרק צה"ל יכול להילחם בחיזבאללה ולחסל את נוכחותו הצבאית בדרום לבנון".

צבי הנדל (האיחוד הלאומי - מפד"ל), אמר בתגובה להחלטת הקבינט, כי "אם הממשלה לא הייתה מאפשרת לצה"ל להשלים את המלאכה - היינו עושים הכל כדי להפילה. היום, כשברור שרוב הטילים האפקטיביים שהרוצחים משגרים לישראל מרוכזים בדרום לבנון אין אופציה לממשלה להמתין להפסקת אש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully