וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חברת החשמל התפטר מתפקידו

שרון קדמי

9.8.2006 / 16:46

במכתב לשרים כתב שלמה רוטמן: "לא אתרום את גופתי לחברת החשמל. מצאתי עצמי מתמודד עם אינטרסנטים שמבקשים את רעתי"

יו"ר חברת החשמל, שלמה רוטמן, התפטר מתפקידו. במכתב ששיגר לפני זמן קצר לשרי האוצר והתשתיות, הודיע רוטמן על התפטרותו. בכך למעשה מסתיימת פרשה שנמשכה מספר שבועות, ושבמרכזה מחלוקת קשה בין רוטמן לבין דירקטוריון חברת החשמל ורשות החברות הממשלתיות.

במכתב נוקב ששיגר רוטמן לשרים הוא כתב בין השאר, כי "איבד את האמון בחלק מחברי הדירקטוריון, ובשל פעילותם המתמשכת של גורמים אינטרסנטיים בתוך החברה ומחוצה לה, הפועלים להכשילני, אינני רואה אפשרות להמשיך ולקדם את החברה. אני משוכנע כי מסע ההכפשות שנוהל כנגדי לא נובע ממני ומאופן התנהגותי, אלא מהדרך שלי וממה שהבאתי איתי לחברת החשמל. חברים בדירקטוריון ניסו למנוע ממני לעסוק בנושאים הבוערים כגון הפסקות החשמל בראשית חודש יוני, הסטייה המהותית בהוצאות התפעול והפיגורים בתוכנית הפיתוח, והעדיפו להשקיע זמן רב בהכשלתי האישית ובהתנגדות לדרכי. לא אתרום את גופתי לחברת החשמל. אין לי צורך בכיבודים, באתי לעשות עבודה חשובה מתוך רצון להביא לשינוי אמיתי וחשוב בחברת החשמל ומצאתי עצמי מתמודד עם אינטרסנטים שמבקשים את רעתי ומחפשים להכשילני".

עוד כתב רוטמן, כי "מעולם לא נמניתי על הממסד הפוליטי ודרך התנהלותו זרה לי. ידעתי בטרם כניסתי לתפקיד, כי חברת החשמל אינה מקום עבודה קל וכי הדרך רוויה במכשלות ובהכשלות, אך לא האמנתי עד כמה חזקים האינטרסים ועד כמה רחוק יכולים ללכת גורמים הרוצים ברעתך".

התפטרותו של רוטמן הייתה צפויה נוכח ההתפתחויות בשבועות האחרונים, שהגיעו לשיא במכתבים נוקבים ששיגר רוטמן לחברי דירקטוריון חברת החשמל ולרשות החברות הממשלתיות - בהם האשים אותם בקבלת החלטות לא חוקיות ובזיוף והדלפת מסמכים. רוטמן אף הגיש תלונה במשטרה נגד הרשות. בשבוע שעבר התקיים לרוטמן שימוע בפני מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, שאמור היה לפרסם את החלטתו בימים הקרובים. להערכת גורמים המקורבים לפרשה, רוטמן למעשה הקדים את גבאי בהחלטתו ובחר להתפטר מתפקידו בטרם תתקבל ההחלטה לגביו.

רוטמן התמנה לתפקיד בספטמבר 2004 על ידי שרי האוצר והתשתיות דאז, בנימין נתניהו ומודי זנדברג, במטרה להוליך את חברת החשמל לשינוי המבני שעוד טרם יצא אל הפועל. טרם מינויו שימש בתפקיד בכיר בבנק הבינלאומי הראשון וניהל משרד יעוץ פרטי.

שרי האוצר והתשתיות צפויים כבר בימים הקרובים להתחיל בהליך איתור מועמד חדש לתפקיד, הנחשב לאחד הנחשקים והחזקים במשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully