וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער פטמה: תושבים לבנונים פרצו את הגדר והניפו דגל חיזבאללה

28.5.2000 / 7:18

החיזבאללה וישראל הגיעו להבנה על הפסקת אש

תושבים לבנונים מהכפר כילה הסמוך לשער פטמה שמצפון למטולה חדרו היום לשטח ישראל לאחר שחתכו את הגדר חמקו פנימה והניפו את דגל החיזבאללה.

התושבים נמלטו מיד כשהגיעו למקום כוחות צה"ל. זו הפעם הראשונה בה פורצים אזרחים לבנונים לתוך שטח ישראל מאז בוצעה הנסיגה.

בתוך כך הסכימו ישראל והחיזבאללה על הפסקת אש בתקופה הקרובה. ההבנה הושגה באופן בלתי רשמי באמצעות שליח האו"ם, טריה לארסן. כך מפרסם הבוקר "מעריב".

אנשי החיזבאללה המשיכו בסוף השבוע בהפגנות שמחה, במהלכם יידו אבנים ואף השליכו בקבוקי תבערה לעבר ישראל. באיזור הר דב דיווח סיור של צה"ל על יריות שנורו לעברו. באחד המקרים נאלצו חיילים לירות באוויר כדי לפזר התקהלות של לבנונים, שחלקם ניסו לטפס על גדר הגבול, אולם מעבר לכך היה האיזור שקט.

מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה הגיע אתמול לעיירה בינת ג'ביל שליד הגבול ונשא נאום ניצחון מזלזל כלפי ישראל. "היה זמן שחששנו מאיומיה של ישראל, מהנשק שלה - אבל כל זה חלף לו", אמר. "לישראל יש אולי נשק גרעיני, אבל היא חלשה יותר מקורי עכביש". לפלסטינים אמר נסראללה: "הדרך לחירות פלסטין היא לא דרך אוסלו והמשא-ומתן, אלא דרך ההתקוממות".

האו"ם נפרס - ומסמן את הגבול

כוח יוניפי"ל סיים בסוף השבוע את פריסתו באיזור הגבול, במקביל לפעולות שרטוט הגבול מחדש של קצינים באו"ם. אנשי האו"ם הניחו אבני גבול המשחזרים את הגבול ההיסטורי משנת 1923 בין ארץ-ישראל הבריטית ללבנון הצרפתית. קציני צה"ל קידמו בברכה את אנשי האו"ם וסייעו להם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully