וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף אדם: אני לא חושב שהודחתי

9.8.2006 / 10:04

אלוף פיקוד הצפון אמר בעקבות הצבת סגן הרמטכ"ל כנציג בצפון, כי ע"פ הידוע לו הצבת קפלינסקי נובעת מהמהלכים הקרובים בלבנון

אלוף פיקוד הצפון אודי אדם אמר הבוקר לקול ישראל, כי על פי הידוע לו סגן הרמטכ"ל משה קפלינסקי נשלח כנציג הרמטכ"ל בצפון "בשל המהלכים מולם אנו עומדים ביממות הקרובות". לדבריו, "ייתכן שהמהלכים דורשים תיאום או רגישות גבוהים יותר". עם זאת, באשר לטענות לפיהן פירוש הצבת קפלינסקי בפיקוד הוא הדחתו של האלוף אדם מתפקידו, אמר כי "אם הסיבה להעברת קפלינסקי לפיקוד לא ידועה לי, אז אני מניחה שאדע זאת תוך יום-יומיים. אך אני לא חושב שזו הדחה".

האלוף אדם אמר כי בשיחה עם הרמטכ"ל דן חלוץ נאמר לו, כי "בשל מורכבות המערכה הרמטכ"ל חשב שעליו להיות בפיקוד הצפון, אך משום שהוא אינו יכול לשבת בפיקוד, הוא שלח את נציגו". בתשובה לשאלה כיצד יתנהל הפיקוד עם הצבת קפלינסקי ענה האלוף אדם, כי "את ההחלטה בפיקוד אני מקבל, ואם זה לא יהיה כך אני אחליט על המשך הדרך".

הרמטכ"ל רב אלוף דן חלוץ הודיע אתמול על מינוי סגן הרמטכ"ל האלוף משה קפלינסקי לנציגו בפיקוד הצפון. הסמכויות והאחריות של קפלינסקי לא הוגדרו רשמית, אולם המשמעות המעשית של המהלך היא הצנחת קפלינסקי מעל ראשו של אדם כמפקד החזית. אלוף פיקוד הצפון אמר אמש כי אינו עובר לסדר היום על ההחלטה וכי ישקול את המשך דרכו, אם יתברר שקוצצו סמכויותיו.

במטכ"ל ובדרג המדיני שורר זה זמן רב חוסר שביעות רצון מהתנהלות פיקוד הצפון בלחימה. בכירים במטכ"ל התרשמו כי בחלק מההחלטות הופעל שיקול דעת שגוי וכי בכמה מקרים לא היה הפיקוד, והאלוף אדם בראשו, נמרץ והתקפי מספיק בדרבון הכוחות לפעולה. הרעיון של מינוי קפלינסקי כנציגו של חלוץ (או בשלב מוקדם יותר כמפקד החזית הצפונית) עלה בחוגים שונים כבר לפני יותר משבוע, אולם לא מומש.

נראה שכעת בחר חלוץ לעשות זאת על רקע הביקורת הגוברת, בצה"ל, בציבור ובדרג הפוליטי, סביב התנהלות המערכה. המהלך נעשה בידיעת ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ ועל דעתם. השניים לא אהבו את דבריו של האלוף אדם בראיונות לעיתונות בסוף השבוע, שבהם רמז כי הדרג המדיני הגביל את הפעילות ההתקפית שהציע פיקוד הצפון.

בהודעה קצרה שפירסם דובר צה"ל אתמול, מטעמו של חלוץ, נאמר כי הרמטכ"ל "שלח את האלוף קפלינסקי לפיקוד הצפון על מנת לתאם את מאמצי צה"ל ביבשה, בים ובאוויר בזירת לבנון. הרמטכ"ל מביע אמון מלא בשדרת הפיקוד של צה"ל בכלל ושל פיקוד הצפון בפרט - ובראשם אלוף פיקוד הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully