וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תפס מפקדת חיזבאללה בבינת ג'בל

9.8.2006 / 9:50

היום הותר לפרסום כי בניסיון ההשתלטות שהחל אתמול והסתיים הלילה, נהרגו שני חיילים. נמשכים חילופי האש בא-טייבה

בשעה זו נמשכים חילופי האש בין צה"ל ללוחמי חיזבאללה בכפר א-טייבה שבגזרה המזרחית.

צה"ל השתלט הלילה על מפקדה של חיזבאללה בבינת ג'בל שבדרום לבנון. ניסיונות ההשתלטות על מפקדת חיזבאללה החלו עוד אתמול בלילה. היום הותר לפרסום כי במהלכם נהרגו שני חיילי צה"ל. בקרב נפצע באורח קשה לוחם בסיירת הצנחנים. כוח צה"ל שיצא לחלץ את הפצוע נתקל במכת אש ממנה נהרג חייל צה"ל וחייל נוסף נפצע באורח קל.

במהלך החילוץ שהתבצע בסיוע כוחות שיריון, חי"ר וחיל האווויר, מת מפצעיו החייל שנפצע באורח קשה. בצה"ל בודקים חשד לפיו חייל החילוץ נהרג מירי כוחותינו.

שני החיילים שנהרגו הם סמ"ר אורן ליפשיץ, בן 21 מקיבוץ גזית, וסמ"ר מורן כהן, בן 21 מקיבוץ אשדות יעקב. הלוויתו של אורן ליפשיץ תערך היום ב-18:00 בבית העלמין בקיבוצו.

מקורות לבנוניים מדווחים כי בתקיפת חיל האוויר לפנות בוקר על בניין בעיירה משזרה נהרג חסן א-סאדר, חבר הלשכה המדינית של חיזבאללה. בקול ישראל דווח, כי בהתקפה נהרגו עוד ארבעה בני אדם וייתכן שמדובר בבני משפחתו של א-סאדר.

30 אנשי חיזבאללה נהרגו

בתקרית אחרת בבינת ג'בל נפצעו שישה חיילים מירי טיל נגד טנקים. חייל אחד נפצע קשה, חייל נוסף נפצע בינוני והיתר באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה. טנק נוסף שהגיע למקום כדי לחלץ את הפצועים עלה על מטען, אך לא היו נפגעים בתקרית זו.

קצין מילואים נפצע הלילה באורח בינוני מרימון שנזרק אל הכוח אליו השתייך בכפר ראס אל בידה. הוא הועבר לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה.

מדובר צה"ל נמסר כי 30 אנשי חיזבאללה נהרגו מאש צה"ל מאז שעות הלילה בגזרה המערבית בדרום לבנון. אנשי חיזבאללה נהרגו בכפרים בינת ג'בל, רמיה, עיתרון, ואל-מנצורי. בנוסף, נלקחו בשבי ארבעה מחבלים בכפר שיחין ושניים נוספים בבינת ג'בל. במהלך הפעילות השמידו הכוחות שמונה משגרי רקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully