וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה מהפכנית לאחסון פחמן דו חמצני מתחת לים

9.8.2006 / 5:23

מדענים אמריקאים טוענים כי אחסון הפחמן הדו-חמצני מתחת לקרקעית הים יסייע להפחית את התחממות כדור הארץ בצורה משמעותית

תוכניות חדשות של מדענים אמריקאים מציעות לשאוב את הגז המזהם פחמן דו-חמצני(CO2) ולהחדירו אל מתחת לקרקעית הים. מבקרי הרעיון טוענים, כי קיימת סכנת דליפה בעוד שתומכי הרעיון מסבירים כי באמצעות הטכנולוגיה הנוכחית יכולה להתגבר על כך.

ב BBC דווח, כי לא מעט הצעות להפחתת פליטת פחמן דו התחמוצת הועלו בעבר. ההצעות דיברו בין היתר על אחסון הגז בשדות שמן וגז וקרקעות פחם; החדרת פחמן דו חמצני אל האוקיינוס; המרת הגז פחמן דו חמצני למוצק או נוזל היציבים יותר. אבל הצעות אלו נפסלו בשל החשש מדליפה של הגז לאתרים הגאולוגיים הללו והחשש מפיזורו במי האוקיינוס, פיזור שיכול לפגוע פגיעה אנושה במערכת האקולוגית הימית.

מולקולות המים ככלובי CO2

התוכנית החדשה מציעה לשאוב את הפחמן הדו-חמצני אל עומק של 3,000 מטרים ולהחדירו אל מתחת לפני קרקעית הים. צוות מדענים משותף של אוניברסיטת הרווארד, המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס ואוניברסיטת קולומביה טוען כי הלחץ הגבוה והטמפרטורות הנמוכות יהפכו את הגז לנוזל שדחוס יותר מהמים סביבו. מולקולות המים יפעלו כמו כלובים הלוכדים בתוכם את הפחמן הדו חמצני, מה שמבטיח, לטענת החוקרים, שהגז יוותר כלוא במשקעים הימיים ויוכל לשרוד אפילו רעידות אדמה חזקות.

הטענה היא שקיבולת האחסון של הגז בצורה זו היא אינסופית. בארה"ב, למשל, הפליטה השנתית של הפחמן הדו חמצני תוכל להידחס לשטח של 80 קמ"ר של קרקעית ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully