וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה תמכור מוזיקה

9.8.2006 / 0:33

נוקיה רוכשת את חברת המוזיקה המקוונת Loudeye בדרכה להקים חנות מוזיקה לסלולרים

בהודעה לעיתונות שפרסמה היום, הודיעה נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, שחתמה על הסכם לרכוש את חברת Loudeye תמורת 60 מיליון דולר.

Loudeye היא חברה אירופאית שמתמחה בבניית חנויות מוזיקה בעבור חברות אחרות. האתר הגדול והידוע ביותר שלה היה אתר המוזיקה העולמי של קוקה קולה, שנסגר לאחרונה כשחברת המשקאות עברה לשותפות עם אפל ו-iTunes.

רכישת Loudeye מהווה צעד נוסף באסטרטגיה הקיימת של נוקיה. החברה הפינית מאמינה שטלפונים סלולריים יחליפו את הנגנים הקיימים כאמצעי הפופולרי ביותר לשמיעת מוזיקה מחוץ לבית. הדור החדש של מכשירי הטלפון של נוקיה בנוי כולו בהתאם לאסטרטגיה הזאת, עם זיכרון גדול יותר ונגני מוזיקה מובנים.

הבחירה ב-Loudeye מעניינת, שכן מדובר בחברה שנדרסה על ידי iTunes. אמנם יש לחברה כ-60 חנויות מוזיקה מקוונות ביותר מעשרים ארצות, אבל אף אחד מהשירותים האלה לא ממש מצליח. מצד שני, Loudeye היא רכישה זולה יחסית לחברה בסדר הגודל של נוקיה, וניתן לנחש שיצרן הטלפונים מאמין שכוחו ונתח השוק העצום שלו יאפשרו לו להפוך את השירות ש-Loudeye תיצור בעבורו להצלחה.

כמובן שכל התוכניות האלה הן לטווח הארוך. כרגע, הדפדפנים שבטלפונים של נוקיה נמצאים בשליטת הספקיות הסלולריות, ואלה מפעילות חנויות מוזיקה משלהן. אבל נראה שנוקיה בונה על מכשירי WiFi ו-WiMax מהדורות הבאים שעשויים לשחרר את המכשירים משליטת הספקיות. החברה כבר החלה לייצר מכשירי WiFi לשוק האירופאי.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully