וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת מהמרים על מתקפה אווירית של ישראל נגד איראן

נמרוד הלפרן

8.8.2006 / 18:17

בורסת אינטרייד באירלנד מאפשרת להמר גם על הסיכויים שחמאס יכיר במדינת ישראל ועל עיתוי הקמתה של מדינה פלסטינית

בורסת אינטרייד בדבלין שבאירלנד מאפשרת להמר על הסיכויים שארה"ב או ישראל יבצעו מתקפה אווירית נגד איראן, כמו גם על הסיכויים שחמאס יכיר במדינת ישראל ושתוקם מדינה פלסטינית.

החוזים העתידיים שיעניקו למשקיע בהם 100 דולר במקרה של מתקפה אווירית אמריקאית ו/או ישראלית נגד איראן עד סוף ספטמבר נסחרים כעת במחיר של 5.3 דולרים. החוזים שצופים, כי מתקפה זו תתרחש עד סוף השנה נסחרים במחיר של 19.4 דולר, ואילו החוזים שצופים התקפה עד סוף חודש מרץ 2007 נסחרים במחיר של 26 דולר.

החוזים שיעניקו למשקיע 100 דולר במקרה של הכרה של חמאס בישראל עד סוף ספטמבר נסחרים במחיר של 2 דולרים, ואילו החוזים שצופים הכרה עד סוף השנה נסחרים במחיר של 8.5 דולרים. החוזים שצופים הקמת מדינה פלסטינית עד סוף השנה נסחרים במחיר של 1.8 דולר.

בורסת אינטרייד מאפשרת לסחור בחוזים עתידיים על אירועים שונים החל משם הסרט שיזכה באוסקר וכלה בעיתוי גילויו של מקרה של שפעת העופות בארה"ב. בעבר, איפשרה הבורסה להמר גם על זהות האפיפיור הבא ועל תוצאות משפט ההונאה של בכירי חברת האנרגיה האמריקאית אנרון ומשפטו של הזמר מייקל ג'קסון כשהואשם בהתעללות מינית בקטין.

מומחים גורסים, כי יש סיבות לספקנות בנוגע לבורסה אשר בה יכולים משקיעים להמר גם על תוצאות בחירות ועוצמת סופות הוריקן, כיוון שרקע המשקיעים הסוחרים בה באופן אלקטרוני אינו משקף בהכרח את האופי של מקבלי ההחלטות או המומחים בסוגיות שבהן מדובר.

עם זאת, בעבר הצליחה הבורסה לנבא בהצלחה אירועים שאפילו סקרי דעת הקהל פיספסו לגביהם. כך למשל, במרוץ לנשיאות ארה"ב בשנת 2004 הצביעו מרבית הסקרים על כך שהמועמד הדמוקרטי, ג'ון קרי, מוביל ביתרון קטן על מתחרהו, הנשיא ג'ורג' בוש. אולם בבורסת אינטרייד היה לנשיא בוש דווקא יתרון.

מבקרי הבורסה טוענים, כי היא משקפת נטייה גוברת והולכת בקרב חסידי כלכלת השוק לראות בשוק כלי מועדף לניבוי אירועים ומגמות החורגים גם מהתחום הכלכלי. ביקורת זו באה לידי ביטוי ביתר שאת בשנת 2003 לאחר שמשרד ההגנה האמריקאי הודיע על כוונתו לפתוח אתר הימורים על פיגועי טרור במזרח התיכון. בפנטגון סברו, כי אתר כזה יאפשר להם לשפר את התחזיות בדבר טרור במזרח התיכון, ואולם ביקורת ציבורית קשה גרמה לבסוף למשרד ההגנה לחזור בו מהיוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully