וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רן כהן לפרץ: המהלכים הצבאיים מוצו

יעל קישיק

7.8.2006 / 19:27

כהן אמר לשר הביטחון: "כל מלחמה מסתיימת בהסדר מדיני". ביילין אמר בסיום ישיבת ועדת החוץ והביטחון: "אני מודאג"

ח"כ רן כהן (מרצ) פנה לשר הביטחון פרץ ואמר ש"כל מלחמה מסתיימת בהסדר מדיני ולכן עליך לחתור מיידית להסכם הפסקת אש הדדית. כל המהלכים הצבאיים מוצו כבר. שאר השמדת כוחו של חיזבאלל תעשה על ידי כוח רב-לאומי בשיתוף עם צבא לבנון".

מוקדם יותר אמר ח"כ יוסי ביילין (מרצ) בצאתו מישיבת ועדת החוץ והביטחון שהוא שמע "דברים לא מעודדים משר הביטחון ומאנשי הצבא".

"איני רואה איך המבצע מסתיים ואני מודאג מכך. יש להבין כי לא יהיה ניצחון, ולומר עד כאן. יש קונצנזוס לגבי זכות ישראל להגיב כשפוגעים בה, אך אין קונצנזוס לגבי משך הפעולה ואופן התנהלותה ולגבי חשיפת העורף לירי טילים במשך יותר מחודש. השגנו מספר יעדים, צמצמנו את כוח חיזבאללה, אך זה נמשך זמן רב מדי", דברי ביילין.

שלום: חלון ההזדמנויות הולך ונסגר

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) אמר כי "חלון ההזדמנויות של ישראל לפעולה צבאית הולך ונסגר. קבלת ההחלטה תמנע מהצבא את הזמן הדרוש לביצוע המשימות. מועצת הבטחון תקבל החלטה שתנגס מהותית בהחלטת האו"ם 1559. כניסת הכוח הרב לאומי לדרום לבנון היא הכרחית, כיוון שיוניפי"ל כבר הוכיח את אזלת ידו ושיתף פעולה עם חיזבאללה".

שלום טען כי "צהלות השמחה" בישראל לנוכח החלטת מועצת הבטחון היו "לא מתאימות", וטען ש"רק בשביל המיקוח ישראל הייתה צריכה להראות חוסר שביעות רצון".

ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר כי הוא יצא מעודד מהישיבה. לדבריו, "בתחילת הדיון ח"כים הביעו פחד מפעולה קרקעית עמוקה יותר, אך הדיון הסתיים כשרוב כמעט מוחלט של חברי הוועדה הסכימו שפעילות כזו היא חשובה ביותר". הוא הוסיף כי הוא מאמין שהסכמה כה רחבה בוועדה תיתן את הכוח למקבלי ההחלטות להרחיב את הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully