וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נגיב באופן כואב להפעלת סנקציות

6.8.2006 / 13:57

עלי לריג'אני, ראש צוות המו"מ בנושא הגרעין האיראני מטעם טהרן, אמר ש"אסור שהעולם יחשוב שאפשר לפגוע בנו מבלי שנגיב"

איראן לא תהסס להגיב בחומרה נגד מדינות אשר יפעילו נגדה סנקציות בשל סירובה לקבל את החלטת האו"ם הדורשת את הפסקת האורניום בשטחה. כך אמר ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן והממונה על תוכנית הגרעין שלה עלי לריג'אני. "אם יפעלו נגדנו, אנו נגיב בדרך שתכאיב להם", אמר לריג'אני, כשנשאל על תגובת טהרן להחלטה אפשרית של מועצת הבטחון של האו"ם להפעיל סנקציות נגד איראן.

"אסור שיחשבו שאפשר לפגוע בנו מבלי שנגיב", הוא הוסיף, ברומזו שאיראן, יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם, עלולה להגיב גם היא בסנקציות נגד מדינות העולם. "אנו לא רוצים להשתמש בנשק הנפט, אבל נגן על זכויותנו בהתאם ליחס שנקבל", אמר לריג'אני. עם זאת, נפט מהווה 80% מהייצוא של איראן, והמדינה תתקשה להתמודד עם אובדן מסיבי כזה של הכנסה, ומומחים אומרים כי כלכלת טהרן תסבול קשות מסנקציות שיכללו הפסקת ייבוא דלק ורכיבים תעשיתיים ומימון אירופי.

מוקדם יותר הכריז לריג'אני בשם טהרן כי איראן תרחיב את פעילות הגרעין שלה, תגדיל את מספר הצנטריפוגות המשמשות להעשרת אורניום ותגביר את עבודתה בתחום הדלק הגרעיני. בכך דחתה טהרן את החלטת האו"ם הדורשת את הפסקת העשרת האורניום בשטח איראן עד ל-31 באוגוסט.

לריג'אני הוסיף כי איראן תרחיב את פעילות הגרעין שלה "בכל עת שיתעורר הצורך לעשות כן". לדבריו, איראן תסכים להשגחת סוכנות האנרגיה האטומית הבנלאומית של האו"ם על המשך פעילות הגרעין, אך הוסיף כי טהרן שומרת לעצמה את הזכות למנוע גם פיקוח זה אם תרגיש כי היא מקבלת "טיפול לא הוגן".

בכירים איראנים טוענים כי החלטת האו"ם אינה חוקית וכי לטהרן זכות להפיק דלק מהאורניום שהיא כורה במחצביה במדבריות המרכזיים בשטחה. לדבריהם דלק זה משמש למטרות שלום ולהפעלת תחנות כוח.

חיל האוויר האיראני נמצא בכוננות מלאה

במקביל, הכריז היום סגן מפקד חיל האוויר האיראני כי חיל האוויר האיראני נמצא בכוננות מלאה ויגיב על כל תקיפה שתבוצע נגד איראן. עמיד (תא"ל) קאסם מוחמד אמיני הכריז במהלך ביקורו בראמסר שבצפון איראן כי חיל האוויר האיראני "יעמוד בנחישות מול האויבים אם הם יפגעו בקדושת שמי איראן ואדמת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully