וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע בצפון: מסיבת קטיושות-קרחנה בקיבוץ דן

27.5.2000 / 13:38

חיילים שעזבו את לבנון באמצע הקו וצעירים מקומיים חגגו יחדיו במקומות הבילוי בצפון, בצל איומי החיזבאללה. מיוחד לוואלה! חדשות


מאת: הלית לוי, קריית שמונה

"נשבר הז' מסיבת קטיושות- קרחנה" זהו נוסח השלט שנתלה לאורך הכביש המוביל לקריית שמונה, פרי מוחו של בעל מועדון מקומי שהחליט להיענות לאתגר שהציב בפניו צה"ל ומנסה להמשיך בחיים רגילים, קרובים או לא לחיזבאללה. ביום שישי בלילה במועדון 'דן דאנס' בקיבוץ דן בילו עשרות צעירים מהאזור. למקום הגיעו גם קבוצות של חיילים שרק לפני ימים אחדים עוד היו מעבר לגבול ובאו לחגוג את היציאה, להשתכר, לשמוח ולשכוח.

בכביש המוביל משער הקיבוץ לרחבת מועדון "דן דאנס" הונחו שבילי נרות. בכניסה אליו נבנה מגן דוד ענק ממנורות צבעוניות לרגל השבוע המיוחד הזה. תור ארוך משתרך בכניסה. בעל הבית עומד ומגיש לכל אחד מהם כוסית טקילה וברכה, "לחיי היציאה מלבנון", הוא מברך ומגיש. וכולם שותים. בין הצעירים שהגיעו, גם קבוצת חייליים. לפני ארבעה ימים הם היו באמצעו של קו בלבנון, אחרי ארבעה חודשים של פעילות.

"אם לא היינו יוצאים סביר להניח שהיינו נשארים עוד שלושה ארבעה חודשים", אומר אחד החיילים בלא מעט הקלה. הם לא רוקדים, רק יושבים על הספסל בחוץ. "לאט לאט אומר אחד מהם, אין למה למהר". הם קיבלו אפטר קצר הערב, הביתה הם עוד לא יוצאים. "באנו להתפרק ולהשתחרר. היה לנו שבוע לא קל". אחר כך הם מוסיפים: "אנחנו עדיין לא מעכלים את הימים האחרונים, אפילו קצת בהלם".

די. ג'יי נסראללה במשגב עם


אין כמעט מקומות בילוי בצפון. יש את הפאבים בקיבוצים ועוד שניים שלושה מקומות 'גדולים יותר'. אחד מהם הוא של משגב עם.
הפאב של משגב נקרא "סוף הדרך". שם ראוי למקום בילוי הממוקם מטרים מהגבול, שהכביש המוביל אליו מתחיל קצת אחרי צומת קריית שמונה ועולה עד קצה ההר בואכה לבנון.

הפאב עצמו, ממוקם על קצהו של צוק, משקיף על הצפון. מיקום קצת בעייתי אחרי כוס או שתיים של בירה. "בדרך כלל המקום הזה מפוצץ", אומר צ'רלי פרץ והוא לא מתכוון לקטיושות "אבל הערב, אנשים לא יבואו לכאן, מפחדים". לשאלה האם הם עושים משהו מיוחד בגלל השבוע האחרון הוא עונה, "הבאנו את די. ג'יי נסראללה". אולם הוא לא לגמרי צודק כי מאוחר יותר מגיעים אנשים. נכון, היו אחרים שאמרו כי יוותרו השבוע על משגב כי "הם לא ממש רוצים ללכת לרקוד עם החיזבאללה".

במקום אחר אומרים לנו, ליד מטולה, היה עד השבוע אחד מהמקומות המוכרים והמצליחים באזור. "הוא", אומרים לנו צעירים "בטח סגור. הדורמנים שלו הם החיזבאללה".


1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully