וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוטפים: ברגותי ורוצחי זאבי תמורת שליט

6.8.2006 / 11:54

שחרורו של גלעד שליט מותנה בשחרורם מן הכלא של ראש התנזים, מזכיר החזית העממית ובכירים אחרים עם "דם על הידיים"

חוטפיו של גלעד שליט דורשים בתמורה לשחרורו את שחרורם מן הכלא של ראש התנזים מרואן ברגותי, מזכיר החזית העממית אחמד סאדאת, רוצחיו של רחבעם זאבי וכן בכירים אחרים, בהם כאלה עם דם על הידיים. כך נטען בעיתון "אל-קודס" היוצא במזרח ירושלים. בקול ישראל דווח כי דרישות אלו הועברו לישראל באמצעות צד שלישי, וכי שלושת הפלגים המחזיקים בשליט סירבו לבקשת ישראל להעביר תמונה עדכנית שלו או מסר כתוב ממנו לבני משפחתו.

במקביל אמר ראש הממשלה הפלסטינית איסמעיל הניה כי המגעים לשחרור שליט טרם הניבו פרי, אך נמשכים "באופן כזה או אחר". הניה הבהיר כי ממשלת אחדות תוקם רק אחרי הבחירות למועצה המחוקקת בינואר, לאחר שיסתיים המשבר וישוחררו שרי חמאס וחברי הפרלמנט שלו, הכלואים בישראל.

למרות עמימות התבטאויות הבכירים בחמאס ובפלגים השונים, והפער בין דרישותיהם לבין עמדת ישראל, עשויים דברים אלו להוות התפתחות חיובית מעודדת, לאחר שבסוף השבוע נשמעו קולות חריפים אף יותר: במהלך סוף השבוע דחה חמאס שוב את בקשת הצלב האדום להיפגש עם שליט ואוסאמה אל-מזיני, בכיר בחמאס, אמר שהמגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט אינם מתקדמים כלל וכי חמאס דחה את הצעת מצרים להעביר לידיה את שליט בתמורה לערבויות לשחרור אסירים פלסטינים בשלב מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully