וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בפעולה

בעז העצני

6.8.2006 / 9:23

בעז העצני חושב שאהוד אולמרט קשר את הניצחון במלחמה אל ה"התכנסות" כדי לקבל מהתקשורת תדמית של ניצחון

קשה להבין מה בדיוק עבר בראשו של אהוד אולמרט כשאמר שניצחון בלבנון ייתן תנופה לביצוע תכנית "ההתכנסות" שלו. למרות שתרמילו של אולמרט מאז הפך לראש ממשלה אינו מתפקע מעודף הישגים, הוא זכה לפחות בנכסים נדירים של אחדות פנימית, קונצנזוס סביב מנהיגותו במלחמה ושקט תעשייתי נדיר בכל הנוגע למלחמות היהודים.

אולמרט, היודע עד כמה גדולה הנוכחות של המתנחלים ואוהדיהם ביחידות הלוחמות, אמר להם למעשה: ככל שתשקיעו יותר בלחימה ותסכנו את חייכם כדי לקרב את ניצחוננו, כך תגבירו את היכולת של הממשלה לזרוק אתכם מבתיכם. אם תיהרגו, אזי קורבנכם הוא שיאפשר לי לסלק את משפחותיכם, לפתוח את קבריכם ולהעביר את שרידיכם לתחנה הבאה.

למרות שלרוב החיילים הללו ישנה אחריות לאומית גדולה בהרבה מאשר לראש הממשלה והם לא יעשו את הפעולה המתבקשת מדבריו - למנוע את הניצחון ע"י עריקה או הקטנת ראש, יצר כאן אולמרט סדק, אפילו תת הכרתי, במוטיבציה אצל הלוחמים הרואים ב"התכנסות" אסון, ומספרם של אלה דווקא גדל מדי יום.

בבת אחת נחשפה שורה של סימני קריאה לגבי היעדר תבונה ושיקול דעת מינימלי אצל האיש שבחרה ישראל לעמוד בראשה:

א. עצם האיוולת של ההתכנסות. כל מקום בלבנון שממנו יצאנו הפך בעזרתה האדיבה של אירן, למבצר. השיעים המקומיים קיבלו נשק, חינוך קיצוני ומוטיבציה ששינו לחלוטין את עוצמתם, עד כדי כך שצה"ל מתקשה להשתלט על כמה כפרים בלבנון ואינו מצליח לבלום את הקטיושות המשתקות שליש מהמדינה. חיילים שנלחמו בעזה לאחרונה יודעים לספר שגם שם הפכה הלחימה לקשה בהרבה יחסית לעבר. האיראנים והחיזבאללה לא מבזבזים את זמנם ונמצאים בעיצומה של הקמת מפלצת עזתית מקבילה לזו של לבנון.

אך ראש הממשלה אינו נותן לעובדות לבלבל אותו – הוא קורא לסגת מיהודה ושומרון ולאפשר לאירן להפוך גם שם את התושבים הערבים ללוחמים עזי נפש, לצייד אותם במיטב הארסנל ולהפוך את ההרים שהם לב מולדתנו להרי טורה בורה, לעמדות שיאפשרו סופית את חיסולנו. האיזור היחידי שממנו לא יורים עלינו טילים הוא המקום שממנו עדיין לא ברחנו – יהודה ושומרון.

ב. גם לשיטתו של אולמרט אין כל הגיון באמירה כזו. למה לומר זאת כעת כשהוא עדיין זקוק לכתומים כדי להשיג את הניצחון ?
ג. גודל החוצפה והיעדר רגישות מינימלית והכרת תודה כלפי חלק גדול מלוחמי צה"ל שכמה מהם כבר שילמו בחייהם במלחמה הנוכחית, וזה מצידו של אדם שמעולם לא לחם, ובניו ירדו מן הארץ ולא נודעו בדיוק כלוחמים דגולים.

אבל יתכן שהסיבה שהביאה את אולמרט לפלוט את משפט המחץ הזה הפוכה לחלוטין.

האם אולמרט קשר את הניצחון במלחמה אל ה"התכנסות" כדי לקבל מהתקשורת תדמית של ניצחון?

לאולמרט ולשמאל אין צל של מושג כיצד לסיים את המלחמה הזו בהצלחה והוא מבין שיתכן ובקרוב הוא יאלץ להגיע להפסקת אש בתנאים איומים. החיזבאללה עלול להגיע לתיקו עם ישראל ולגביו אין הישג גדול מזה, כושר הלחימה והפגיעה שלו בעורף שלנו לא נפגע. החטופים לא ישוחררו מבלי שממשלת אולמרט תקבל את תכתיב החיזבאללה, ויתכן שהשיא יהיה במסירת חוות שבעא – הר דב, ללבנון. אולמרט לוקח בחשבון שיתכן והוא הולך לקראת קריסה ותבוסה מדינית חסרת תקדים. הגורם היחידי שיוכל לסייע לו לשמור על כיסאו הוא התקשורת הישראלית, נרקומנית ותיקה של נסיגות ו"התכנסויות".

האם האפשרות שהתקשורת תציג כניצחון מצב של כניעה לחיזבאללה, דמיונית? קטן עליה.

התקשורת כבר התנדבה להציג את ההתנתקות כהישג וסתמה את פיהם של אלו שהתריעו. היא ניתקה בתודעת הציבור את הקשר הסיבתי הבסיסי בין הנסיגה לירי הקסאמים וחטיפת גלעד שליט, והציגה גם את הבריחה מלבנון כמהלך מבריק. התקשורת הישראלית קוראת למחבלים -"פעילים". לתנועת 4 אימהות העלובה לא הייתה כל השפעה ללא התקשורת שניפחה אותה. התקשורת משתפת פעולה ואינה חושפת במערומיה את הספין של הירי אל שטחים ריקים, ולא אמרה מילה על חוסר מוכנותו של צה"ל למלחמה כתוצאה משנה וחצי של התמסרות למשימת הגירוש.

ערב ערב, מקרינה התקשורת לתושבי המדינה סרט – מצג שווא של מציאות דמיונית לפי מיטב ההזיות של השמאל הקיצוני.

הדוגמה של השתקת מעשה הגבורה של רס"ן רועי קליין ז"ל מצביעה על עומק המגמות הללו.

רועי, סמג"ד 51 בגולני שילם בחייו כדי להציל את חייליו כשנשכב על רימון יד שנזרק עליהם. האם לא הגיוני היה לפתוח את כל מהדורות החדשות עם הידיעה הזו ולהעלות את המורל של העורף? כל רשתות הטלוויזיה הישראליות מצנזרות את מעשה הגבורה המופלא הזה שמוכיח כי סיפורי הגבורה של העבר אינם עולם שנעלם, אומץ הלב של חיילי צה"ל לא פג ויש על מי לסמוך ובמי להתגאות.
אך מבחינת התקשורת הישראלית היה לרועי קליין פגם יסודי. הוא גר במקום הלא נכון - בשומרון, השתייך למגזר הלא נכון, ובשנייה האחרונה לחייו אמר את הדבר הלא נכון – הוא צעק "שמע ישראל".

יתכן מאד שכעת אולמרט מנסה להציל את עצמו מהיום שאחרי תבוסה אפשרית ע"י הנוסחה הישנה והטובה – עוד נסיגה שתהפוך אותו מייד ל'אתרוג' ותחסוך לו שאלות בלתי נעימות. לשם כך כל האמצעים כשרים, כולל מילים הקורעות את החברה והמחבלות במאמץ הלחימה של צה"ל.

מעשה הנבלה הזה היה בוטה, מטופש ומגושם עד כדי כך, שכנראה שהוא נכשל ומשמש כבומרנג נגד אולמרט שאיבד באמירה אחת את האמינות והמנהיגות שלו בעם ובמערכת הפוליטית.
על הבית השני נאמר שהוא נהרס בגלל שנאת חינם. יש לקוות שהבית השלישי לא יפול בגלל טמטום חינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully