וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות ציינו 61 שנים לפצצת האטום בהירושימה

6.8.2006 / 5:37

ניצולים ומבקרים מכל העולם התכנסו בגן השלום בשעה בה הוטלה לראשונה פצצת אטום על עיר מיושבת וקראו לעולם לנטוש את הנשק הגרעיני

עשרות אלפי בני אדם מכל העולם התכנסו ב[[הירושימה]] היום כדי לציין את יום השנה ה-61 להטלת פצצת האטום הראשונה אי פעם על עיר מיושבת, ולהאיץ בעולם לנטוש את הנשק הגרעיני. בטקס השנתי לזכר 220,000 בני האדם שמתו כתוצאה מהפיצוץ ולאחריו התאספו ניצולים, ילדים ומכובדים בפארק השלום, סמוך למקום הטלת הפצצה.

"הקרינה, החום, הפיצוץ וההשפעות המשולבות שלהם יצרו גיהנום עלי אדמות" אמר ראש העיריה של הירושימה, טאדטושי אקיבה, וקרא למדינות העולם לוותר על הנשק הגרעיני. הוא קבל על כך שבשנים האחרונות עוד מדינות התחמשו בגרעין, ובכך הגדילו את הסכנה לקיום המין האנושי.

בשעה שמונה ורבע (זמן יפן), בדיוק באותה שעה בה הטיל המפציץ מסוג B-29 "אנולה גיי" את הפצצה ב-6 באוגוסט 1945, צלצל "פעמון השלום" בפארק. שלושה ימים לאחר שארצות הברית הטילה את הפצצה על הירושימה הוטלה פצצה דומה על העיר נגסקי. ששה ימים לאחר מכן [[יפן]] נכנעה. רבים טוענים היום כי הטלת הפצצות לא הייתה הכרחית, וכי יפן היתה קרובה לכניעה לפני הטלתן.

ראש ממשלת יפן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, נשבע לשמור על החוקה שומרת השלום של יפן ועל המדיניות שוללת הגרעין שלה. "יפן, המדינה היחידה בהיסטוריה שסבלה מהנשק האטומי, נושאת באחריות להמשיך ולספר לקהילה הבינלאומית על הניסיון שלה", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • הירושימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully