וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד LimeWire

רויטרס ודידי חנוך

5.8.2006 / 23:38

RIAA תובע את חברת שיתוף הקבצים הפופולרית, בתביעה שעשויה להיות מסוכנת בעבור ארגון חברות המוזיקה

לפני שבוע נכנעה חברת שארמן, החברה המפתחת כיום את Kazaa, ושילמה לחברות המוזיקה סכום עתק כדי שלא להיתבע. בנוסף, נשבעה שארמן להפוך לספקית מדיה חוקית. שארמן היתה האחרונה בשרשרת של חברות שקיבלו מכתב אזהרה בספטמבר האחרון שנכנעה. קדמו לה eDonkey, WinMX ו-BearShare.

LimeWire קיבלה את אותו המכתב, ומאז השמיעה קולות על כוונה להתקין פילטרים כנגד מדיה לא חוקית בשירותיה. אבל מאז ועד היום השיקה החברה מספר לא קטן של שדרוגים, והפילטרים לא נכללו ביניהם.

התביעה של RIAA מתבססת על פסק הדין של בית המשפט העליון האמריקאי כנגד חברת Groskter, בו פסק בית המשפט שהחברה פיתתה לקוחות בהבטחות של מדיה לא חוקית. בתביעה הנוכחית, רבים הניסוחים בנוגע לפיתוי משתמשים לחלוק מדיה לא חוקית, ופיתוי משתמשים להשתמש בתוכנה באמצעות ההבטחה למדיה לא חוקית. בתביעה מבקש RIAA סכום של 150 אלף דולר בעבור כל שיר שזכויותיו "הופרו בכוונה" על ידי LimeWire. מרק גורטון וגרג בילדסון, מנהלי LimeWire, נתבעים גם הם אישית כחלק מהתביעה.

LimeWire היא תוכנה שמפותחת בשיטת הקוד הפתוח. לאחר הכרזתה על כוונתה להוסיף פילטרים כנגד שיתוף קבצים לא חוקיים, יצרו מפתחים עצמאיים פיצול נפרד לתוכנה, שלא קשור לחברת LimeWire. המפתחים מבטיחים שהפיצול, FrostWire, לעולם לא יכלול פילטרים.

פרשנות: יש ל-RIAA מה להפסיד

LimeWire היא חברה מסחרית, ויש לתוכנת שיתוף הקבצים שלה גירסה בתשלום בשם LimeWire Pro. כמו BearShare, גם LimeWire משתמשת ברשת Gnutella, בה יש כיום כ-4 מיליון משתמשים. עם חיבור מובנה ל-iTunes ושילוב תכנים המופצים באישור באמצעות רשיון Creative Commons, נראה על פניו שיש לחברה בסיס טוב יותר להגנה על זכות קיומה מכפי שהיה לגרוקסטר. החברה מקדמת באופן אקטיבי שימושים לגיטימיים וחוקיים לתוכנה.

התביעה הזאת היא התביעה הגדולה הראשונה מאז נצחון RIAA נגד גרוקסטר. הפסד כאן יהיה מפלה חמורה ל-RIAA. לעומת זאת, לא ברור מה בדיוק ישיג הארגון אם ינצח. LimeWire תיסגר או תתקין פילטרים, אבל מדובר רק באחת ממספר תוכנות המשתמשות ברשת Gnutella, ו-FrostWire החינמית כוללת את אותם הפיצ'רים הכלולים ב-LimeWire. דבר לא ימנע מרובם המכריע של המשתמשים לעבור לתוכנה אחרת המשתמשת באותה הרשת. אבל זאת תהיה הפעם הראשונה שבה תבע RIAA חברה המשתמשת בתוכנת קוד פתוח וניצח. ולכך עשויות להיות אינספור השפעות שקשה לצפות כעת.

בכל מקרה, המשפט ומה שיקרה בעקבות תוצאותיו צפויים להיות משמעותיים מאד בכל הנוגע לשיתוף קבצים ברשת. אנחנו נמשיך לעקוב ולדווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully