וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: החלטה לסיום המשבר תאושר בתוך ימים

5.8.2006 / 4:30

ארה"ב תסכים לדרישת צרפת להכריז על הפסקת אש בלבנון ורק אחר כך לשלוח כוח רב לאומי. בוש ושיראק שוחחו עם ענאן בנושא

שרת החוץ של ארה"ב קונדוליסה רייס, אמרה בראיון לרשת טלוויזיה בארה"ב, כי החלטת האו"ם שנועדה לסיים את העימות בלבנון תאושר בתוך ימים. היא אמרה כי הצעד הראשון יהיה להציג מסגרת פוליטית שתבטיח כי לא יחזרו מעשי האיבה בלבנון ובשלב השני יוצב "כוח ביטחון", כלשונה, כדי להשיג הפסקת אש קבועה. בקול ישראל דווח, כי רייס אמרה שהתהליך יחל בהחלטת האו"ם.

בקול ישראל דווח, כי דובר משרד החוץ בוושינגטון הודיע שהשרה רייס מתייעצת בסוף השבוע עם הנשיא בוש בחוותו בטקסס כיצד להחיש הכרזה על הפסקת אש. וושינגטון תסכים ככל הנראה לדרישת צרפת להכריז תחילה על הפסקת אש, ורק אחר כך לשלוח כוח רב לאומי לדרום לבנון.

במסגרת המאמצים לגבש הסכמה על החלטת או"ם להפסקת אש, הורתה השרה רייס לדיפלומטים אמריקאים, לפעול בסוף השבוע כדי להשיג הסכמה, בעיקר עם צרפת. בתוך כך, מהבית הלבן נמסר, כי הנשיא ג'ורג' בוש שוחח עם מזכ"ל האו"ם קופי ענאן. גם נשיא צרפת ז'אק שיראק שוחח עם ענאן, ואמר לו כי "צרפת מחפשת נוסחה שתהיה מקובלת על כל הצדדים".

סגנה של שרת החוץ ניקולאס ברנס אמר בראיון לרשת CNN, כי איראן וסוריה נותנות הוראות לחיזבאללה ומממנות אותו. ברנס אמר, כי "איראן הקימה את חיזבאללה ב-82', ומאז היא מממנת אותו ומספקת לו טילים ארוכי טווח הנוחתים על ישראל". עוד אמר ברנס, כי "המשבר אינו רק מאבק בין ישראל לחיזבאללה, אלא מאבק מקיף הרבה יותר משום שטהרן פועלת כדי לערער את היציבות ואת השלום במזרח התיכון". לדבריו, טהרן ודמשק הן שהובילו את חיזבאללה לתקוף את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully