וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי יבחן הפגיעה באזרחי ישראל

4.8.2006 / 9:45

צוות הארגון יסייר בצפון כדי לעמוד על היקף הפגיעה באזרחי ישראל בעקבות הלחימה. צוות דומה פועל בלבנון מתחילת השבוע

צוות בדיקה מיוחד מטעם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל הגיע היום לישראל, במטרה לחקור את הפגיעה באזרחי צפון מדינת ישראל, בעקבות הלחימה בצפון והתקפות החיזבאללה על יישובים בעורף ישראל.

הצוות מונה שלושה מבכירי הארגון, שיסיירו בצפון המדינה בארבעת הימים הקרובים וייפגשו עם אזרחים שנפגעו מאש החיזבאללה, עדי ראיה, אזרחים השוהים במקלטים, אזרחים שנאלצו לעזוב את בתיהם וכן עם גופים רשמיים הפועלים בשטח.

את חברי המשלחת ילווה מנכ"ל אמנסטי ישראל אמנון וידן בסיוריהם בחיפה, נהריה, נצרת, קריית שמונה וישובים נוספים אשר נפגעו במהלך הלחימה. הם יבחנו פגיעות בגוף ובנפש, הפגיעה בתשתיות אזרחיות ישראליות ובמבני מגורים, מצב האזרחים השוהים במקלטים ומרחבים מוגנים, ההשפעות על אזרחים אשר נאלצו לעזוב את מקום מגוריהם, השלכות הלחימה על אוכלוסיות ספציפיות כגון אנשים עם מוגבלויות, קשישים, עובדים זרים, המגזר הערבי ונשים.

כמו כן, צוות החקירה מבקש להפגש עם גורמים צבאיים בכירים וגורמי ממשלה בסוגיות הקשורות לפגיעות באזרחי ישראל ופגיעה באזרחים לבנוניים כתוצאה מפעילות צה"ל, במקביל לפעולתו של צוות דומה שהגיע ללבנון בתחילת השבוע, החוקר את הפגיעה באוכלוסיה אזרחית בלבנון ואת ההפרות והפגיעות שמקורן בפעילות החיזבאללה בדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully