וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא תפצה עמותות לילדים אוטיסטים בצפון

רותי סיני

4.8.2006 / 3:35

הסכם הפיצויים שהושג לא כולל עמותות המתבססות על תרומות. מנהלת העמותה מראש פינה: המדינה מפנה לנו עורף

עמותות בצפון שרוב הכנסותיהן מתרומות אינן זכאיות לפיצוי מהמדינה, גם לא לתשלום שכר לעובדיהן. כך התברר לעמותה מ[[ראש פינה]] שמטפלת בתינוקות אוטיסטים כשהתכוננה למלא טפסים לבקשת פיצוי מהמדינה.

עמותת "מפנה" נוסדה לפני 20 שנה, והיתה הגוף הראשון בישראל שטיפל ב[[אוטיזם]] בגיל הרך. המדינה, באמצעות משרד הבריאות, תומכת בעמותה רק בסכום קטן ועיקר תקציבה ממומן על ידי תורמים מחו"ל, בעיקר מאירופה. כבר בתחילת המלחמה נפל טיל בסמוך למבנה העמותה, ובהוראת פיקוד העורף הפסיקה "מפנה" לזמן אנשים לטיפול. עם זאת, העמותה ממשיכה לספק מענה טלפוני וייעוץ לפונים, וגם מסייעת לגייס תרומות להפעלת מרכז החירום לילדים בבית החולים "זיו" בצפת.

בימים אלה משלם הארגון את משכורת יולי למטפלים שהוא מעסיק, כפי שנקבע בחוק המחייב מעסיקים לשלם לעובדים בצפון שנעדרו מעבודתם בגלל המצב הביטחוני. החוק קובע שמעסיקים רשאים לקבל פיצוי בגין תשלום השכר. אולם, למנהלת "מפנה", חנה אלונים, התברר אתמול שמוסדות ללא כוונת רווח (מלכ"רים) זכאים לפיצוי זה רק אם עיקר הכנסותיהם ממכירת שירותים או מצרכים. "לא רק שהממשלה לא מסייעת לנו בימי שלום, גם בימי מלחמה היא מפנה לנו עורף", אומרת אלונים.

לדברי הד"ר ירון סוקולוב, מנכ"ל ארגון הגג של העמותות בישראל, ההחלטה למנוע פיצויים ממי שרוב הכנסותיו מתרומות נשענת על הנחה שניתן יהיה לגייס תרומות לכיסוי הוצאות השכר, ובעקבות המלחמה יהיה אף קל יותר להשיג תרומות. סוקולוב אומר שהוא פועל לשיפור ההסכם בכל הנוגע לפיצוי למלכ"רים.

הטענה על גיוס תרומות מכעיסה את אלונים. "לא מספיק שאנחנו יושבים פה וסופגים קטיושות, עכשיו אנחנו צריכים להתרוצץ ולחפש תרומות כדי לשלם שכר?" היא שואלת. בעמותה גם מביעים חשש שתורמים אירופאים שישמעו שהמדינה לא מוכנה לפצות את "מפנה" לא יסכימו לתרום לה כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully