וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ופרץ חלוקים לגבי כיבוש דרום לבנון

4.8.2006 / 0:12

ראש הממשלה חושש כי התוכנית של שר הביטחון לכיבוש בעומק 20 ק"מ כולל העיר צור, לא תמנע ירי רקטות לטווח ארוך ובינוני

מחלוקת פרצה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לשר הביטחון עמיר פרץ בשאלת ההיקף של פעולת כוחות הקרקע של צה"ל בלבנון. פרץ הורה אתמול לצה"ל להיערך להרחבת המבצע הרחק מעבר לקווים הנוכחיים שתופס צה"ל באזור רצועת הביטחון ההיסטורית, ולהתכונן להנחיה לכבוש את כל השטח שמדרום לליטאני, בעומק כ-20 ק"מ בגזרה המערבית. שטח זה כולל גם את העיר צור. המשמעות המעשית של הוראת פרץ היא הכנת הכוחות וגיוס יחידות מילואים.

מטרת התוכנית היא השתלטות על מרחב השיגור של הרקטות קצרות-הטווח של חיזבאללה. ואולם אולמרט אינו מתלהב מההצעה, וסבור שהעמקת ההשתלטות על שטחים בדרום לבנון לא תפתור את בעיית הרקטות לטווח הבינוני והארוך. התוכנית הוצגה לקבינט המדיני-ביטחוני ביום שני השבוע, לצד התוכנית המצומצמת יותר שאושרה ומבוצעת כעת. לדברי מקור מדיני בירושלים, בישיבת הקבינט תמך רוב מכריע של השרים - ובהם פרץ - בפעולה המצומצמת.

אתמול פורסם, כי צה"ל תפס עמדות ב-11 כפרים ועיירות בדרום לבנון, עד למרחק של שישה קילומטרים מהגבול. מקור צבאי בכיר אמר כי מדובר כבר ב-20 כפרים. צה"ל מתכנן להשלים את היערכותו על קו חדש בדרום לבנון, במרחק של שישה עד שמונה קילומטרים מצפון לגבול. ההיערכות חופפת, פחות או יותר, את גבול אזור הביטחון שבו החזיק הצבא עד לנסיגה במאי 2000, למעט הגזרה שמצפון מזרח למטולה, שבה צה"ל נמנע עד עתה מלפעול. בכוונת ישראל להחזיק ברצועת הביטחון עד לכניסת כוח רב לאומי לאזור.

האלוף בני גנץ אמר במסיבת עיתונאים, כי "אנחנו ממשיכים בלבנון לעבוד בגזרה המרכזית, גם במרון א-ראס וגם צפונה. אנו מרחיבים את אזורי הפעולה ומתקרבים לאזורי השיגור". גנץ הוסיף כי "בגזרה המזרחית התפרשנו על כל מרחב המדרגה. אנחנו לא שולטים על כל מטר ומטר אבל יש לנו נגישות לכל אזור פעולה שנבחר", וציין כי יש לחיזבאללה עשרות הרוגים במגע ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully