וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברל לובי תקף את נסראללה בחריפות

3.8.2006 / 17:16

מוחמד אל הוני האשים את נסראללה ב"שירות אינטרסים זרים". הוא אמר עוד שנסראללה מעוניין להרוס סיכוי לשלום עם הפלסטינים

ד"ר מוחמד עבד אל-מוטלב אל-הוני, איש רוח וליברל לובי המתגורר באיטליה, תקף בחריפות את ארגון חיזבאללה ואת העומד בראשו, חסן נסראללה. אל-הוני מאשים את חיזבאללה בשירות אינטרסים זרים, איראניים וסוריים, במקום את האינטרסים של לבנון. כך פרסם המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון (MEMRI).

לדבריו, "לאחר שחרור דרום לבנון יכול היה חסן נסראללה להיזכר בהיסטוריה כאחד המנהיגים הערבים שנאבקו נגד כיבוש מולדתם". לדבריו, נסראללה השתכר מן הניצחון לאחר נסיבת צה"ל מדרום לבנון, ו"חשב שאין הוא מפקד מליציה ותו לא, אלא מנהיג של אומה חשובה". הוא טען עוד, כי לנסראללה ולמיליציה שלו יש דגל שאינו דגלה של לבנון, יש המנון לאומי שאינו המנונה של לבנון, יש מטרות ואינטרסים שאינם המטרות והאינטרסים של לבנון, יש מצבור נשק שאינו מופעל למען לבנון והבריתות שלו הן רק עם אויבי לבנון.

הוא אמר כי נסראללה תמיד הגן על הנוכחות הסורית בלבנון, למרות שהוא ידע שנוכחות זו נועדה לקדם הגמוניה על העם הלבנוני.

אל-הוני התייחס גם לקשר בין חיזבאללה וחמאס, ואמר כי "נסראללה והמיליציה שלו מוכנים להרוס כל ניצוץ של תקווה לשלום באדמה הפלסטינית הכבושה, לאחר שמצאו באמצעות כסף איראני מיליציות אחרות כמו חמאס, המניפות את דגל חזבאללה ואינן מכירות בדגל הפלסטיני".

במאמרו, כתב אל הוני כי נסראללה לא חשב על המהלך עד הסוף: "ומה עכשיו מר נסראללה? חטפת שני חיילים ישראליים על מנת לשחרר כמה אסירים מישראל. האם שאלת את עצמך מה מחיר הרפתקה זו? האם שאלת את הלבנונים לדעתם, בעודם רואים את התיירות מתמוטטת לגמרי ומשאירה חבורות מובטלים ומספר מבהיל של חברות שפשטו את הרגל? האם שאלת את הממשלה שאתה שותף בה ומזלזל בה כיצד תוכל להופיע בחוגים בינלאומיים לאחר התקפתך? ולבסוף, האם שאלת את האסירים האם הם רוצים לצאת ממעצרם במחיר דמים גבוה זה?".

על הקשר בין איראן לחיזבאללה, אמר כי "יתכן כי איראן, שנשיאה אחמדינג'אד קובע כי הרס ישראל וסילוקה מהמפה הם מטרתה הנעלה, ציידה את חזבאללה בנשק בלתי קונבנציונלי ובטילים היכולים לשאת נשק זה לערים הגדולות בישראל. אם תסריט זה נכון, תהא זו טרגדיה לכל האזור והמתים ייספרו במיליונים ולא באלפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully