וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלם: 48% מההרוגים הפלסטינים הם אזרחים

3.8.2006 / 13:47

לפי דו"ח "בצלם" צה"ל הרג בחודש יולי 163 פלסטינים - המספר הגבוה ביותר מאפריל 2002. 36 מההרוגים הם קטינים ו-20 נשים

על פי דוח עמותת "בצלם", בחודש יולי האחרון הרגו כוחות הביטחון הישראליים ברצועת עזה 163 פלסטינים. 78 מהם, שהם 48%, לא השתתפו בלחימה בעת שנהרגו. 36 מן ההרוגים היו קטינים ו-20 נשים. בגדה המערבית נהרגו 15 פלסטינים באותה תקופה בידי כוחות הביטחון. מספר ההרוגים הפלסטינים בחודש יולי הוא הגבוה ביותר בחודש אחד, מאז אפריל 2002.

ארגון "בצלם" תיחקר ארבעה אירועים שהתרחשו במהלך חודש יולי, שלטענת הארגון עולה מהם חשד להפרות חמורות של דיני מלחמה. לדברי הארגון צה"ל נמנע ממסירת גרסה כלשהי בנוגע לאירועים אלה, ובחר שלא להתייחס לעובדה שבמהלך התקיפות נהרגו אזרחים רבים. לפיכך, לא ניתן לקבוע בוודאות מדוע ירו כוחות הביטחון לעבר אזרחים לא חמושים ולעבר דירות מגורים בהן, על פי התחקירים שערך בצלם, לא אוחסנו אמצעי לחימה ולא שהו פלסטינים חמושים.

בהודעה שפירסם הארגון נאמר כי "גורמים בכירים בממשלה ובצה"ל חוזרים ומצהירים כי לצה"ל אין כוונה לפגוע באזרחים. אולם, ממצאי התחקירים עולה חשד כבד כי תקיפות אלה בוצעו מבלי שננקטו אמצעי הזהירות המתחייבים על פי דיני הלחימה, ואשר נועדו לוודא כי מטרות התקיפה אינן מטרות אזרחיות".

עוד טוען הארגון, כי עיקרון המידתיות שבדיני הלחימה אוסר לבצע גם התקפה המכוונת נגד יעד צבאי, אם ידוע שכתוצאה ממנה תיגרם פגיעה נלווית באזרחים, שהינה מופרזת ביחס לתועלת הצבאית הצפויה מההתקפה. לפיכך, גם אם יתברר כי התקיפות בהן נהרגו 15 האזרחים בוצעו בשל הימצאותם של פלסטינים חמושים או אמצעי לחימה בקרבת מקום, עדיין קיים חשד כבד כי תקיפות אלה בוצעו בניגוד לעקרון המידתיות נוכח היקף הפגיעה באזרחים.

"בצלם" פנה לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לפתוח בחקירת מצ"ח לבירור נסיבות המקרים, ולהעמיד לדין את האחראים, במידה והחשדות יתבררו כנכונים.

עד לשעת פרסום הידיעה לא התקבלה תגובת דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully