וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 51% מרוצים מיישום דו"ח דוברת

3.8.2006 / 13:10

מסקר שנערך בקרב מנהלים, מורים, הורים ותלמידים עולה, כי כמעט מחצית מהנשאלים מתנגדים להמשך יישום הדו"ח במתכונתו הנוכחית

סקר שביעות רצון שערך מרכז השלטון מהקומי מגלה, כי הדעות על המשך יישום דו"ח דוברת חלוקות. הסקר נערך ב-27 ישובים מתוך 34 בהם יושמו ההמלצות והשתתפו בו 420 מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, מנהלי בתי ספר, מורים, תלמידים והורים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי רק 51% מהנשאלים מעוניינים בהמשך הניסוי כפי שנערך בשנה שעברה. למעשה, רק בקרב מנהלי אגפי החינוך נרשמה תמיכה גורפת בהמשך הניסוי, למעלה מ-80%. בקרב שאר האוכלוסיות נרשמה תמיכה נמוכה בהרבה: 57% מההורים, 50% מהמנהלים ורק 45% מקרב המורים והתלמידים תמכו בהמשך יישום הדו"ח.

שרת החינוך לשעבר לימור לבנת אמרה בעבר, כי כחלק מיישום הדו"ח ישודרגו השירותים בבתי הספר ויבנו פיות עבודה למורים. ואולם, 51% מהמורים שנסקרו השיבו, כי לא חל כל שיפור בתחום זה. גם כאן מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות חושבים אחרת: 94% מתוכם חושבים כי רמת התשתיות עלתה מאוד.

שמואל הר-נוי, ראש מטה יישום המלצות דוברת מסביר את הפער הגדול בהבדלים ברמת הציפיות. "חלק מהנשאלים חשבו שהתחייבנו לשיפור כולל של בתי הספר, מבניית חדר אוכל חדש ועד לאריכי קרמיקה בכיתות", אמר. הוא הוסיף כי עד תחילת שנת הלימודים החדשה, יושלם שיפוץ התשתיות בכ-85% מבתי הספר הלוקחים חלק ביישום הדו"ח.

הסקר מגלה גם, כי 80% מהנשאלים תומכים בשבוע לימודים בן חמישה ימים. לדברי הר-נוי, חלק מהרשויות מעוניינות לחזור לשבוע לימודים בן שישה ימים, ובמשרד החינוך הוחלט להיעתר לבקשות אלו.

במסגרת יישום הדו"ח, אירגנו חלק מהרשויות פעילויות מאורגנות בימי שישי בהם לא התקיימו לימודים בבתי הספר. 73% מהנשאלים השיבו כי הם מרוצים מפעילויות אלו, אך רק שליש מהנשאלים ברשויות בהן לא אורגנו פעילויות הביעו עניין בפעילות כזו.

יו"ר מרכז השלטון המקומי עדי אלדר אמר, כי נתוני הסקר "מצביעים על תמיכה בלתי מסויגת של הרשויות המקומיות, המנהלים, ההורים ואפילו התלמידים בהמשך הניסוי". לדבריו, "ההצעות של משרד החינוך למורים הוגנות ויש לקבלן ללא דיחוי". הוא הוסיף כי "יש מספיק סימני שאלה המרחפים על היכולת היכולת לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, בעיקר בצפון, ועל ארגוני המורים להסכים להמשיך בניסוי למשך שנה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully