וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת הסכמה לשלוח מיד כח צרפתי ללבנון

3.8.2006 / 7:18

במועצת הביטחון מסתמנת הסכמה לפיה הכח יתפקד באופן זמני עד להקמת כח רב לאומי קבוע. החלטה לא תתקבל לפני יום שני הבא

במועצת הביטחון של האו"ם מסתמנת הסכמה לשלוח מיד לדרום לבנון כח צרפתי שיתפקד באופן זמני עד להקמת כח רב לאומי קבוע. לפי הצעת הפשרה של צרפת וארה"ב, מועצת הביטחון לא תקרא להפסקת אש מיידית לפני בואו של הכח הקבוע. גורמי ממשל בוושינגטון מעריכים שמועצת הביטחון לא תקבל החלטה בעניין לפני יום שני בשבוע הבא.

גורם בכיר במשרד החוץ אמר, כי עדיין אין הסכמה בין חברות מועצת הביטחון על הקמת הכח הרב לאומי, מועד פריסתו, המנדט שלו והרכבו. הגורם אמר, כי לא ברור אם תושג הסכמה עד יום שני הבא.

כתבי "הארץ" שמואל רוזנר, שלמה שמיר ויואב שטרן:

הצרפתים איימו שלשום, כי הם אינם מתכוונים לבוא לדיוני מועצת הביטחון שהיו אמורים להתקיים היום בנושא זה - ואלה התבטלו. דובר משרד החוץ האמריקאי הודיע כי הכינוס נדחה, וכי שתי המדינות עובדות כעת על נוסח מוסכם בעניין הפסקת האש והמנדט שיינתן לכוח הבינלאומי.

צרפת מעוניינת כי הכוח הגדול יבוא לאזור רק לאחר שהפסקת האש תהיה מלאה, וחוששת כי אם יקדים להגיע למשימתו הוא עלול להיפגע בחילופי האש. ההצעה הצרפתית היא לחזק בשלב זה את הכוח הקיים בלבנון - כדי שיסייע במשימות הומניטריות - ורק אחר כך לשלוח כוח גדול יותר. ישראל מתנגדת להצעה זו, ופקידים ישראלים, בשיחות עם עמיתיהם באו"ם, הביעו זילזול בכוח הפועל כעת בדרום לבנון ואמרו כי הגדלת מספר אנשיו לא תביא כל תועלת.

שלשום הוציאו נציגי מדינות אירופה הודעה הקוראת להפסקת אש מיידית בלבנון, והביעו נכונות עקרונית להשתתף בכוח בינלאומי שייצא לאזור - אך בין האירופים לבין ארה"ב שוררים חילוקי דעות מהותיים על המשימות שאותן יצטרך למלא הכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully