וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה מפלה ילדים חולי איידס

3.8.2006 / 8:02

כך קובע דו"ח של ארגון זכויות אדם. אלפי ילדים חולים במדינה לא מגיעים לבית הספר, לא מקבלים טיפול רפואי או עובדים

אלפי ילדים רומנים החולים ב[[איידס]] מופלים לרעה על ידי השלטונות, קובע דו"ח של ארגון זכויות אדם אמריקאי. על פי הדו"ח, [[רומניה]] לא עושה מספיק כדי לשלב מבחינה חברתית 7,200 ילדים חולים בגילאים 15-19, ורבים מהם לא מגיעים לבית הספר, לא מקבלים טיפול רפואי או מחזיקים בעבודה.

"יש אלפי ילדים חולים שימלאו להם 18 תוך שנה או שנתיים. רומניה חייבת לתכנן את עתידם בדחיפות", אומרת מחברת הדו"ח, קלריסה בנקומו. "אלא אם הרשויות ינקטו בצעדים דחופים עכשיו, האפליה תדחוף ילדים רבים לשולי החברה. זו לא שאלה של משאבים, אלא שאלה שקשורה לרצון פוליטי", אמרה בנקומו.

עשרות אלפי ילדים ננטשו ברומניה הקומוניסטית תחת שלטונו של הרודן ניקולאי צ'אוצ'סקו, שאסר על שימוש באמצעי מניעה כחלק משאיפתו ליצור חברה של פועלים. מחלת האיידס התפשטה בבתי היתומים בגלל טיפול רפואי רשלני, מנות דם שלא עברו בדיקת הולמת וזריקות אנטיביוטיקה.

פחות מ-60% מהיתומים החולים באיידס לומדים בבתי ספר ואלו שמשולבים במערכת החינוך סובלים מהשפלות והתעללות ממורים אם מצבם הרפואי נודע ברבים. מאז 1990 ספגה רומניה ביקורת רבה מצד ארגונים שטענו שהיא מפרה את זכויותיהם של חולי איידס, ומחו על אלימות משטרתית כלפי מיעוטים אתניים והומוסקסואלים.

בנקומו אמרה שהרשויות ברומניה חייבות להסיר את ההגבלות החוקיות שהובילו לאפליה רחבת היקף, כמו דרישה לעבור בדיקת איידס כתנאי לקבלה לעבודה. "ילדים שלא מקבלים טיפול רפואי הופכים לחולים יותר, הזכות לחינוך ולעבודה נמנעת מהם לא יוכלו לתמוך בעצמם ובמשפחותיהם", אמרה בנקומו.

היא הוסיפה כי הממשלה הרומנית חייבת לנקוט בצעדים נגד עובדי ציבור רופאים ועובדים סוציאליים שמפלים חולי איידס. "אנחנו חייבים לעשות צעד קדימה כדי לומר לאנשים שאנחנו בני אדם נורמלים. אנחנו לא זקוקים לרחמים, אנחנו רק צריכים שיבינו אותנו", אמר אדריאן, צעיר חולה איידס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully