וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה להשוואת תנאי תלמידי מכינות ובחורי ישיבות

2.8.2006 / 17:06

ועדת החינוך התכנסה כדי לדון במעמדם של תלמידי המכינות הקדם צבאיות, שבניגוד לבחורי הישיבות, לא מקבלים מימון מלא לתוכנית

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה אתמול בנושא המכינות הקדם צבאיות. המכינות הוקמו במטרה להכין את בני הנוער לקראת שירות משמעותי בצה"ל ולעודד התנדבות ליחידות קרביות ולמסלולי פיקוד וקצונה.

המכינות הקדם צבאיות מיועדות לבנים ולבנות בגילאי 21-17, בוגרי מערכת החינוך וצעירים עולים, המתחייבים להתגייס לשירות צבאי מלא בתום הלימודים במכינה.

על פי החלטת הממשלה, משרד החינוך מממן כ-40% מתקציב המכינות. שלא כמו לישיבות, המשרד אינו מעביר תקציב למימון הפן החינוכי-תורני של המכינות, אשר מספקות לתלמידים תכנית לימודי יהדות.

המכינה הראשונה הוקמה ב- 1987. כיום יש, בפריסה ארצית, 27 מכינות שבהן כ-1,300 חניכים בממוצע שנתי. בשנה הבאה ייפתחו 4 מכינות נוספות. שיעור היציאה לקצונה עומד על פי שניים ממתגייסים רגילים, ושיעור הלוחמים עומד על 50% לעומת 30%.

שולה מור, מאגף תקציבים במשרד החינוך, אמרה כי "ב-2006 התקציב עמד על 20.5 מליון שקלים למכינות. מההסכמים הקואליציונים יש 3 מליון שקלים נוספים. חסרים עוד כ-4 מליון לסיום שנת 2006."

הוועדה קוראת להשוות את התמיכה הכספית במכינות הקדם צבאיות לתמיכה הכספית הניתנת לבחורים הלומדים בישיבות. "אלה ואלה לומדים תורה ואין להפלות ביניהם", אמר יו"ר הוועדה ח"כ הרב מיכאל מלכיאור.

ח"כ הרב מלכיאור ציין, כי "המכינות ראויות לכל שבח ואנחנו מחוייבים לעודד את התופעה הזו. המכינות המשותפות לדתיים וחילוניים הן תופעה ייחודית, שלמיטב ידיעתי, אין דומה לה". הוא הוסיף כי "בדרך כלל קיימת הפרדה בין תלמידים חילונים ודתיים, אך לא כך במכינות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully