וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפרובוקציות במהלך תפילת ט' באב בכותל

כתבי "הארץ" נדב שרגאי ויהונתן ליס

2.8.2006 / 11:39

אלפי מתפללים צפויים להגיע לכותל המערבי ולהתפלל, גם לשלום החיילים והאזרחים בצפון. תנועות הר הבית מתכננות עליות המוניות להר

תנועות הר הבית מתכננות לקיים ביום תשעה באב עליות המוניות להר הבית. השנה הצטרפו אל תנועות הר הבית גם אנשי ההתיישבות העובדת, מייסדי פורום נהלל למען ארץ ישראל השלמה. בהודעה שפירסמה התנועה נכתב כי "זו היא התשובה הציונית ההולמת לאוייבים הבאים בשער". "עד שלא נחזור להר", אומר צפריר רונן, מראשי התנועה, "לא תמחק חרפת הגלות". הכותל, סבור רונן, "הינו סמל החורבן. הכותל הוא חומת הר הבית. אחרי נצחוננו בששת הימים, הר הבית חייב היה לחזור לריבונות עם ישראל".

כוונות הארגונים השונים לעלות להר בתשעה באב עלולות להתנפץ אל קרקע המציאות: תשעה באב, כמו מועדים אחרים, נחשב לעיתוי רגיש ובדרך כלל נסגר ההר למבקרים בימים כאלה בשל מידע מודיעיני על כוונות גורמים שונים, יהודים ומוסלמים, להפר את הסדר ולהלהיט את הרוחות במקום. עד כה לא התקבל מידע כזה, ולכן משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים כדי לאפשר את קיומה של התפילה ההמונית ברחבת הכותל בתשעה באב. במקביל צפויה המשטרה, כפי שקבע בג"ץ, להתיר לכל מי שמעוניין לעלות ולטייל באזור ההר לעשות זאת בשעות שבהן יהיה פתוח למבקרים. המבקרים, למעט גרשון סלומון ראש תנועת נאמני הר הבית שעלייתו לא תותר, יתבקשו שלא לקיים תפילות במקום, לא לשאת עליהם כרזות או אביזרים דתיים ולא להתנהל בצורה פרובוקטיבית.

בשבועות האחרונים, במהלך ימי בין המצרים, הוגברו העליות של יהודים להר הבית. בין היתר ביקרו במקום ראשי תנועות הר הבית וכן, תלמידי ישיבות וראשיהם ודייני הגוף המכונה "הסנהדרין החדשה". באסיפת ראשי הארגונים שהתקיימה לפני חודשים אחדים הוחלט גם על מדיניות חדשה כלפי פגיעה בזכויות העולים להר מצד המשטרה, וזאת באמצעות תביעות קטנות, שיוגשו לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

לאכול במנות קטנות

מערכת וואלה!:

הערב יפתח צום תשעב באב, שימשך עד מחר בערב. אלפי מתפללים צפויים להגיע הערב לרחבת [[הכותל המערבי]] לתפילה מיוחדת, שתהיה בחלקה גם למען שלומם של החיילים והאזרחים בצפון.

היום ומחר צפויים ימים חמים מאוד, ולכן מומלץ להרבות בשתייה לפני הצום, ולאכול מאכלים לא מכבידים, ובמנות קטנות.

צום [[תשעה באב]] הוא מנהג אבלות שנועד להזכיר ולקונן את ועל חורבן שני בתי המקדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully