וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר הזהיר את סוריה ואיראן פן יסתכנו בעימות

רויטרס

2.8.2006 / 3:45

ראש ממשלת בריטניה הזהיר את המדינות ואמר כי הן מסתכנות בעימות, אם ימשיכו לתמוך בטרור בעיראק ובכל מקום אחר

ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר הזהיר אמש את סוריה ואיראן כי הן מסתכנות בעימות, אם ימשיכו לתמוך בטרור בעיראק ובכל מקום אחר.

בנאום, בו הוא דרש לארגן מחדש את האסטרטגיה המערבית מול הכוחות הקיצוניים במזרח התיכון, האשים בליייר את איראן וסוריה בסיוע לפלגים הקיצוניים בעיראק ובמתן תמיכה לקבוצות חמושות בלבנון וברשות הפלסטינית. בלייר אמר, כי הקהילה הבינלאומי צריכה לומר לסוריה ולאיראן שהן צריכות לשחק באותם החוקים בהם משחק שאר העולם, אחרת הן "יעמדו בפני עימות", כלשונו.

לדבריו, "תמיכתן בטרור, הניסיונות המכוונים שלהן ליצור אי יציבות במדינות השכנות ושאיפתן לראות את נפילת המשטר הדמוקרטי בעיראק, באופן שאין לו כל הצדקה, מסוכנים ושגויים". בלייר אמר את הדברים בנאום בפני המועצה ליחסים בינלאומיים, ארגון שלא למטרות רווח בלוס אנג'לס.

בלייר, אשר זכה לביקורת קשה בבריטניה על כך שעמד לצד ארה"ב במלחמה בין ישראל לחיזבאללה, נשאל לאחר נאומו אם כוחות נאט"ו יקחו חלק בכח הרב לאומי בלבנון. בלייר ענה, כי מוקדם מדי לדעת מה יהיה הדבר היעיל ביותר למצב והוסיף, כי כל כוח שיוצב צריך להיות מסוגל להבטיח שהעם הלבנוני "יצביע בדמוקרטיה בלי התערבות מצד סוריה או מאף אחד אחר, וללא התערבות פנימית של גורמים חמושים לבנונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully