וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו: מצבי לאחר הניתוח טוב

רויטרס

2.8.2006 / 3:31

בדברים ששודרו בטלוויזיה הממלכתית אמר מנהיג קובה לאזרחים המודאגים, כי "ייקח זמן עד שיהיה שיפור אמיתי במצב בריאותי"

מנהיג קובה [[פידל קסטרו]] פירסם הלילה הודעה בה מסר לאזרחי קובה המודאגים ממצבו הבריאותי, כי הוא במצב רוח טוב וכי מצבו הבריאותי יציב. זאת, לאחר שעבר בליל אמש ניתוח בבטנו. "אני יכול לומר שהמצב יציב, אבל ייקח זמן עד שיהיה שיפור אמיתי במצב בריאותי", אמר קסטרו בהודעה שהוקראה בתחנת הטלוויזיה הממלכתית של [[קובה]]. קסטרו לא הופיע על המסך. "אני במצב רוח מצויין", הוסיף קסטרו בן ה-79, "אך ייקח זמן עד שהרופאים יוכלו לתת הערכה מדוייקת של מצבי הרפואי".

לפני כניסתו לניתוח, בשל דימום שהתגלה במעיו, העביר קסטרו את סמכויותיו לאחיו הצעיר ראול. קסטרו אמר שהוא האציל את סמכויותיו כמנהיג המפגלה הקומוניסטית השלטת, כמפקד הכוחות המזויינים וכנשיאה של מועצת המדינה, משום שקובה נמצאת תחת איום מצד ארה"ב והוסיף, כי הכוחות הקובנים מוכנים להגן על המדינה.

ביום ראשון הקרוב, ימלאו לשליט קובה 80 שנה. קסטרו מנהיג את קובה מהמהפכה הקומוניסטית בשנת 1959. ראול קסטרו בן ה-75 הוא גם יורש העצר של אחיו הבכור.

כתב הטלוויזיה הממלכתית רנדי אלונסו אמר, כי הוא דיבר עם קסטרו כמה דקות לפני שהוא עלה לאוויר והמנהיג הקובני ביקש ממנו לשדר את מילותיו לעם הקובני. החדשות עוררו הערכות שקסטרו לא ישוב למשרדו.

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווז, אחד מבני בריתו הקרובים של קסטרו בהתנגדותו לארה"ב, הביע הבוקר דאגה ממצבו הבריאותי. "אני מקווה בכל ליבי שהנשיא יתאושש במהרה וישאר איתנו תמיד", אמר צ'אווז השוהה בווייטנאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully