וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח לבנוני: כח צה"ל פועל בעיירה בעלבק

2.8.2006 / 4:05

ע"פ הדיווחים, כוח קומנדו נחת ליד בי"ח בעיירה, הסמוכה לסוריה, בו ע"פ ההערכות אושפז בכיר בחיזבאללה. סי.אן.אן: הפעולה הסתיימה ומסוקים פינו את הכוחות מהעיירה

סוכנויות הידיעות דיווחו אמש, כי מסוקים של צה"ל נחתו ממערב לעיירה בעלבק בבקעת הלבנון, סמוך לסוריה, הנחשבת למעוז של ארגוו חיזבאללה. בהודעה שהתפרסמה מטעם חיזבאללה ברשת אל.בי.סי הלבנונית נאמר, כי הארגון מכתר יחידה צבאית ישראלית שהגיעה לדרום בעלבק דרך האוויר.

על פי הדיווחים, את הנחתת היחידה ליוו מספר הפצצות של חיל האוויר לעבר מטרות ליד בית החולים של העיירה ולעבר מטרות נוספות באזור. בצה"ל סירבו להגיב על הידיעה.

הסי.אן.אן מדווח, כי הפעולה בבעלבק הסתיימה והכוחות יצאו מהמקום. על פי הדיווח, החיילים בדקו את תעודות הזהות של כל שוהי בית החולים בעיירה ולאחר מכן מסוקי צה"ל נחתו באזור והמריאו חזרה, יחד עם החיילים, לישראל.

דובר חיזבאללה אמר, כי קבוצה של אנשי קומנדו ישראלים הונחתה בבית החולים של בעלבק, וכי במקום יש קרבות עזים. הדובר הכחיש דיווחים לפיהם החיילים הצליחו להוציא מבית החולים מספר בני אדם ולהעבירם משם במסוקים. לדבריו, מסוקים ישראלים תוקפים את אנשי חיזבאללה המכתרים את בית החולים. לדברי מקור אחר בחיזבאללה, כוחות הארגון הצליחו ללכוד מספר חיילים בבית החולים.

רשת "אל-ג'זירה" מסרה כי כח קומנדו ישראלי נחת ליד בית חולים בעיירה תל אל-אבייד. על פי הערכת הרשת, הכוונה היתה להגיע אל השייח מוחמד יזבק - חבר המועצה העליונה של חיזבאללה, מועצת השורא - ואחד מ-12 בכירי הארגון, אשר ככל הנראה מאושפז שם. על פי הדיווחים, השייח יזבק פונה עוד לפני תחילת הפעולה.

בחלק מהדיווחים, נמסר כי צבא לבנון פתח באש על המסוקים, והצליח למנוע את נחיתתו של אחד מהם. גורמים בצבא לבנון מדווחים כי נוכחות חיל האוויר באזור הינה "חסרת תקדים". לדברי גורם ביטחוני לבנוני, פצצות התאורה ששיחרר צה"ל, גרמו לשמים להיראות "כמו באמצע היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully