וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה למפקד גל"צ: הסתה במילה האחרונה

אתי שכטמן

1.8.2006 / 22:11

במכתב ששלחה עמותת קשב למפקד גל"צ נטען כי התכנית "המילה האחרונה" מסיתה להרג אזרחים

עמותת קשב, המרכז להגנת הדמוקרטיה בישראל, פנתה למפקד גלי צה"ל אבי בניהו בטענה כי התכנית "המילה האחרונה" המשודרת בתחנה הצבאית מסיתה להרג אזרחים. במכתב לבניהו כותב מנכ"ל העמותה יזהר באר: "התכנית בהגשת עירית לינור ואורי אורבך רוויה בביטויי התלהמות כלפי מחנה השלום בישראל, נגד ערביי ישראל ונגד כל מי שמתנגד למדיניותה של ממשלת ישראל, בארץ ובעולם. מעבר לכך, היא כוללת מסרים והתבטאויות בעלי אופי גזעני, שלעתים גולשות לכלל הסתה לאלימות של ממש ולקריאה להרג אזרחים חפים מפשע".

מן המכתב עולה הטענה כי בין לינור לאורבך אין כמעט חילוקי דעות, אלא הבדלים של סגנון. לינור מצוטטת במכתב כאומרת : "אני אומרת בוא נפגיז את רמאללה (את המפגינים ברמאללה)... לפני שהוא (נסראללה) יביא איזה פגז טועה אנחנו כבר נכריז עליהם כשהידים. הם האויב...".

מנכ"ל העמותה יזהר באר מדגיש במכתב שעל אף שמדובר בעת מלחמה ותחומי חופש הדיבור רחבים יש כללים שאין לעבור עליהם. "קריאה להפציץ אזרחים מפגינים למשל, היא הסתה לרצח חפים מפשע, המנוגדת למשפט הפלילי בארץ ולעקרונות המשפט הבינלאומי"

מגלי-צה"ל נמסר: מנכ"ל עמותת קשב שלח את מכתבו לכלי התקשורת עוד בטרם שלח אותו, אם בכלל למפקד גלי-צה"ל. לפיכך מפקד גלי-צה"ל זקוק לאפשרות לקבל את המכתב ולקרוא אותו בטרם יתייחס. מכל מקום, הניסיון להאשים את גלי-צה"ל, עירית לינור ואורי אורבך בהסתה לרצח מהווה סאטירה גדולה יותר מהתכנית עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully