וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי בדו"ח דברת ימשיך כנראה גם בשנה הבאה

יעל קישיק

1.8.2006 / 19:17

עם זאת קיימת מחלוקת בין הגופים השונים באשר למספר ימי השהות בבתיה"ס - 5 או 6. השרה תמיר תומכת בשבוע של שישה ימים

הניסוי בדו"ח דברת, אשר החל בשנה שעברה ב-34 יישובים ברחבי הארץ, ימשיך ככל הנראה גם בשנה הקרובה. עם זאת, משרד החינוך וארגוני המורים עדיין לא הגיעו להסכמה סופית על כך. עיקר המחלוקת בין הגופים נסוב סביב מספר ימי השהות בבית הספר – חמישה או שישה ימי לימודים, כאשר ביום ו' אמורה להתקיים פעילות חברתית.

מנחם כהן, סמנכ"ל ומנהל מנהל כח אדם במשרד החינוך אמר היום בדיון בוועדת החינוך של הכנסת אשר עסק בנושא, כי "יש התקדמות במו"מ, אולם קיימות מחלוקות שאיני יודע אם הן ניתנות לפתרון. אני לא מרגיש שאנו לקראת סיום". מנגד, אמר יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, כי "אנו נמצאים בנתיב של הסכמה ונראה כי עד תחילת השבוע הבא נחתום על הסכם. עמדתנו היא כי בתי הספר חייבים לפעול שישה ימים בשבוע". לדבריו, "יום לימודים ארוך אינו תורם לתלמידים, הן מבחינת האלימות והן מבחינת ההישגים הלימודיים".

שרת החינוך יולי תמיר תומכת בשישה ימי לימודים. שמואל הר נוי, ראש מטה יישום דו"ח דוברת במשרדה הסביר בדיון, כי "מסקר שערכנו לאחרונה, עולה שחמישה ימי לימוד אינם מיטיבים עם המערכת". הר נוי הוסיף, כי הסכום להפעלת שישה ימי לימוד בשבוע עומד לרשות המשרד וכל שנותר הוא להגיע להסכם בין הצדדים.

למרות שהר נוי אמר שמרבית הרשויות תומכות בשבוע לימודים של שישה ימים, הציגה נציגת מרכז השלטון המקומי לענייני חינוך עדנה רודריג נתוני סקר לפיו 73% מהיישובים המשתתפים בניסוי, מעוניינים להמשיך בשבוע לימודים מקוצר. "אנו במצב של ערפל. הרבה דברים אינם ברורים לגבי השנה הבאה. בנוסף, בצפון לא נעשו שיפוצים בבתי הספר, וקיים קושי להמשיך כך בניסוי", אמרה.

חברי הוועדה הביעו ביקורת על העיכוב בהגעה להסכם בין הגופים השונים, למרות ששנת הלימודים נפתחת בעוד כחודש בלבד. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור מחה על העובדה שלמרות שוועדת החינוך הקציבה לצדדים שבועיים להגעה לסיכום, רק בימים האחרונים התקיים משא ומתן ואמר, כי "אנחנו נמצאים חודש מפתיחת שנת הלימודים. כל המערכת מחכה, אבל לכם יש את כל הזמן שבעולם".

ח"כ זבולון אורלב ביקש שהוועדה תתמוך עקרונית בשישה ימי לימודים". הוועדה קראה לצדדים להגיע להסכם כבר בימים הקרובים ולהציג אותו בפני חבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully