וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועה"ב דנה בהצעת הפסקת אש מיידית בלבנון

1.8.2006 / 16:32

לפי ההצעה שניסחה צרפת, תבוצע הפסקת אש מיידית ותיושם החלטה 1559. בריטניה הודיעה על התנגדותה להצעה, גם ארה"ב מסתייגת

האיחוד האירופי גיבש היום טיוטה של החלטה, הקוראת להפסקת אש מיידית בעימות בין ישראל לחיזבאללה. בהצעה תומכות מרבית מדינות האיחוד, ובהן הנשיאה התורנית [[פינלנד]]. זאת למרות דבריו של שר החוץ הפיני, ארקי טומיאוג'ה, שהתנגד להחלטת ישראל להרחיב את הפעילות הקרקעית בדרום לבנון ואמר כי "אין זה סביר שתקיפות ישראל בלבנון יצליחו", וכי "התקיפות רק יגדילו את התמיכה בחיזבאללה ובגורמים קיצוניים אחרים באזור".

למרות שגובשה טיוטה, ההצעה טעונה אישור של כל שרי החוץ של מדינות האיחוד. בריטניה, שעד כה גיבתה את עמדת ישראל וארצות הברית, החליטה שלא לתמוך בהפסקת אש מיידית. שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, אמרה כי "מה שעלינו לדאוג לו הוא לשים סוף לאלימות באזור ולבדוק האם יש הסכמה לגבי פריסת כוח רב-לאומי באזור". ארה"ב מסתייגת מהטיוטה, ואף שוקלת להגיש נוסח הצעה חלופי משלה.

שר החוץ של לבנון, טארק מיטרי, קרא אתמול בכינוס מועצת הביטחון של האו"ם ל"הפסקת אש מיידית וכוללת", לנסיגת צה"ל מדרום לבנון, ולמשא ומתן על חילופי שבויים בתיווך של הצלב האדום. צרפת, איטליה, פינלנד, פולין, שבדיה וספרד הודיעו כבר כי בכוונתן לשלוח ללבנון משגיחים מטעמן.

טיוטת ההצעה למועצת הביטחון שנוסחה על ידי [[צרפת]], קוראת להפסקת אש מיידית בשלב ראשון. בנוסף נאמר בטיוטה שיש לקרוא ליישום החלטה 1559 וכינון כוח רב-לאומי. הטיוטה גם מתייחסת למעמדה של חוות שבעא במורדות החרמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully