וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: אנו רוצים להגיע להסכם בהקדם האפשרי

יעל קישיק

1.8.2006 / 16:34

עם זאת אמרה השרה בוועדת החוץ והביטחון, ש"ישראל לא תכבול עצמה לתאריך מסויים בשאלת יציאתה מהאזור והעברת השליטה לכח בינ"ל"

שרת החוץ ציפי לבני אמרה היום בתדרוך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי ישראל רוצה לייצר נקודות הסכמה עם הקהילה הבינלאומית מהר ככל האפשר באשר ליציאתה מלבנון ופרישת הכוח הרב לאומי. "היום נפגשות בניו-יורק 30 מדינות אירופאיות לדיון בנושא הכח הרב לאומי, ואז נדע מי מהמדינות רוצות לקחת חלק בו", אמרה לבני. עם זאת הבהירה לבני, כי ישראל לא תכבול עצמה לתאריך מסויים בשאלת יציאתה מהאזור.

השרה הוסיפה, כי "משרד החוץ החל בפעילות המדינית כבר ביום השני למערכה ובימים אלו פועל בקרב הקהילה הבינלאומית בנושא הטלת אמברגו על מדינות המספקות נשק לחיזבאללה ודורשת, כי במנדט הכח הרב לאומי יהיה פיקוח גם על המעברים הבינ"ל בין סוריה ולבנון, לצורך מניעת הברחת נשק ותחמושת".

לדבריה, הכח הרב לאומי שיוקם יהיה במנדט האו"ם וצריך להיות מורכב ממדינות שונות, כולל מדינות מוסלמיות, בכדי שלא יווצר הרושם שיש כאן מאבק בין הנצרות והעולם המערבי לעולם המוסלמי.

נמרוד ברקן, ראש מח' המחקר במשרד החוץ, אמר בעקבות דברי השרה, כי חיזבאללה אינו מעוניין בפרישת הכוח הרב לאומי בלבנון ובמעברים. לדבריו, חיזבאללה מודע לכך שהכוח הרב לאומי יחזק את ממשלת לבנון, ימנע את פעילותו של הארגון נגד ישראל ואת אספקת הנשק מסוריה.

באשר לתמיכה הבינלאומית בפעולת צה"ל אמרה השרה לבני, כי תגובת ישראל בלבנון נמצאה, אולי בפעם הראשונה, בקונצנזוס הבינלאומי, לא רק בין מדינות המערב, אלא גם בין חלק ממדינות ערב.

עם זאת, אישרה לבני כי האירוע בכפר כנא בו נהרגו לפחות 60 אזרחים בתקיפת חיל האוויר, שינה את כיוון הדברים. לדבריה, "התקרית הביאה לכך שבזירה הבינלאומית נוצר לחץ פנים מדינתי על מנהיגים אירופים, שהחלו לדרוש הפסקת אש מיידית ולא הפסקת אש כחלק מהסדר כולל שנתווה". לדבריה, בשלב זה הממשל האמריקאי עדיין דבק בהחלטה, לפיה הפסקת האש צריכה להיות חלק מהמתווה הכולל ועם הגעת הכוחות הבינלאומי לאזור.

לדברי לבני, ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, שנתפש במערב כמייצב הדמוקרטיה בלבנון, במקום ליישם את החלטת האו"ם 1559 החליט לפתח דיאלוג לבנוני פנימי, לחבק את חיזבאללה ולא להתעמת איתו.

"למרות שישראל רואה בממשלת לבנון כאחראית על חטיפת החיילים ועל הפעילות המתבצעת משטחה הטריטוריאלי, "אין לנו אינטרס להפיל את ממשלת סניורה ולייצר תוהו ובוהו בלבנון", אמרה השרה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully