וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעתיד הלא רחוק נוכל להפוך לבלתי נראים

1.8.2006 / 7:00

מדען סקוטי: בדומה לאישה הבלתי נראית מהקומיקס "ארבעת המופלאים", נוכל לעקם את האור כך שעצמים ואנשים לא יראו

מדען מאוניברסיטת סיינט אנדרוז ב[[סקוטלנד]] מאמין כי הפיכה של בני אדם לבלתי נראים עשוייה להתאפשר בעתיד הלא רחוק.

לא סביר שהדבר יקרה על ידי נטילת גלולה, כפי שתאר הסופר [[ה.ג' וולס]], או על ידי עטייה של גלימה מיוחדת כמו [[הארי פוטר]], אך לדברי ד"ר אולף לאונהרדט, פיזיקאי בכיר באוניברסיטה, הדגם שיותר סביר שישמש כמודל לתופעה, הוא דווקא האישה הבלתי נראית מהקומיקס "ארבעת המופלאים".

לדבריו, האישה בקומיקס "מסיטה את האור מסביבה באמצעות שדה כח. זה מה שבאמת יכול לקרות במציאות. הדבר דומה למה שיכול להתבצע על ידי פיזיקאים בעתיד הלא רחוק".

להיות בלתי נראה זו למעשה אשליה אופטית, שגורמת לצופה לחשוב שהעצם או האדם לא נמצאים בחלל. ד"ר לאונהרדט טוען שהדבר דומה למים שזורמים מסביב לאבן. האבן גורמת למים להפוך להיות נראים, כאשר הם עוטפים אותה מצידיה. כאשר הם ממשיכים וזורמים הלאה, הם חוזרים להיות שקופים. "המים כמו האור, לפעמים נראים ולפעמים לא. האור מונחה לעבור מסביב לעצם או לאדם, ואנחנו נוכל לראות את הנוף מאחורי האדם או העצם כאילו לא עומד דבר לפנינו".

במחקר, שפורסם ב-New Journal of physics, לאונהרדט מתאר את המהלכים בפיזיקה תיאורטית אשר יכולים ליצור את התופעה. "מה שהאישה הבלתי נראית עושה בקומיקס הוא לעקם את החלל שמסביבה כדי לעקם את האור. המכשירים שאפשר לבנות יכוים לחקות את הפעולה הזו, ולעקם את החלל", דברי לאונהרדט.

למרות שהמכשור הפיזיקלי שיכול לבצע את הפעולה הוא עדיין תיאורטי, לאונהרדט אמר כי מדענים הצליחו להתקדם רבות בתחום המטא-חומרים: חומרים מלאכותיים בעלי תכונות יוצאות דופן, אשר יכולים לגרום לעיוות כזה של חלל ואור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully