וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר הרחבת הפעולה הקרקעית

1.8.2006 / 1:17

גורם פוליטי דיווח שהצבא המליץ להרחיב את הפעולה, והקבינט אישר. מטרת הפעולה היא להשלים עד יום ה' את הריסת קו המוצבים של חיזבאללה לאורך הגבול

גורמים פוליטיים מדווחים כי ראש הממשלה אהוד אולמרט אישר בישיבת הקבינט המדיני בטחוני את הרחבת הפעולה הקרקעית בלבנון עד לנהר הליטני, על מנת להשלים את יעדי המלחמה בחיזבאללה, וגירושם מצפונה לנהר. לא היו מתנגדים בהצבעה, אך שר התמ"ת אלי ישי נמנע. לדבריו, היה למצות את הפעולה האווירית טרם הרחבת הפעולה הקרקעית.

אולמרט אמר בישיבה, כי "הלחימה תימשך עד שיושגו היעדים שקבעה הממשלה". לדברי השרים שהשתתפו בישיבה, מטרת הרחבת הפעולה, היא להרחיק את משגרי הטילים לעבר ישראל מצפון לליטני.

הגורם המקורב אמר עוד, כי הצבא המליץ בישיבה להרחיב את המתקפה הקרקעית, שתיקח את ישראל כמה קילומטרים נוספים לתוך לבנון. מחר בלילה יפוג מועד ההפוגה האווירית שצה"ל הכריז עליה אמש.

"הארץ":

מטרת הפעולה הקרקעית של צה"ל בלבנון, שנמשכת בינתיים, היא להשלים עד ליום חמישי את הריסת קו המוצבים של חיזבאללה לאורך הגבול. לדברי המקור המדיני, ישראל מבקשת למנוע מצב שבו תופסק הלחימה, וחיזבאללה יתבסס מחדש בקרבת הגבול, לפני שהכוח הבינלאומי יתפרס בשטח. העמדה הזאת לא מקובלת על ממשלות זרות, שמתנות את שיגור חייליהן ללבנון בהשגת הפסקת אש תחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully