וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו תקנות להסדרת ניתוחים פלסטיים

יעל קישיק

31.7.2006 / 20:06

ועדת העבודה אישרה תקנות המחייבות שניתוחים פלסטיים במרפאות פרטיות יעשו רק ע"י רופא בעל תואר מומחה, בענף שהניתוח בתחומו

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ משה שרוני (גיל) אישרה היום תיקון חוק המסדיר את הניתוחים הפלסטיים במרפאות פרטיות או ציבוריות, שאינן בית חולים. על פי התיקון לחוק, הניתוחים יבוצעו אך ורק על ידי רופא בעל תואר מומחה בענף שהניתוח בתחומו.

בדיון שערכה היום הוועדה בנושא דיווח ד”ר יצחק ברלוביץ, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, כי למשרד הגיעו תלונות של מטופלים לפיהן קיים נוהג של ביצוע ניתוח בידי רופא שאינו בעל תואר מומחה בענף רפואי אליו משתייך הניתוח. עיקר התלונות נגעו לביצוע ניתוחים בכירורגיה פלסטית במרפאות פרטיות או ציבוריות, שאינן בית חולים, לרבות קופת חולים, על ידי רופאים בעלי תואר מומחה בתחום אחר, כגון אורולוגיה, או בידי רופא ללא תואר מומחה כלל.

התקנות אותן אישרה הוועדה מאפשרות פעולות של כירורגיה בינונית, הכוללת הרדמה אזורית או כללית קצרה, במרפאות פרטיות או ציבוריות, שאינן בית חולים, בידי רופא בעל תואר מומחה. עוד קובעות התקנות, כי משרד הבריאות רשאי לאשר לרופא ללא תואר מומחה, שהוכיח כי עסק בניתוח מסוים במיומנות ובהיקף של חמש שנים לפני כניסת ההוראות לתוקף, יוכל להמשיך ולנתח אותו ניתוח למשך שלוש שנים נוספות.

הוועדה קבעה כי משרד הבריאות יפרסם בתוך ארבעה חודשים, בהסכמה עם המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית, את רשימת הניתוחים וענפי המומחיות המשתייכים לניתוח וכן ענפי מומחיות קרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully