וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית חוק הפיצוי לעובדי הצפון

יעל קישיק

31.7.2006 / 15:36

הח"כים עמי אילון ויורי שטרן הגישו את ההצעה, שמטרתה עיגון בחוק של הפיצוי לעובדים ולמעסיקים שנפגעו בשל הלחימה

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית הצעת חוק המעגנת פיצויים לעובדים ולמעסיקים שנפגעו בעקבות הלחימה בצפון, ואוסרת על פיטורי עובדים. הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת עמי אילון ויורי שטרן, עברה ברוב של 26 ח"כים וללא מתנגדים. ועדת הכנסת אישרה מוקדם יותר היום את האפשרות לזרז את חקיקת החוק, על אף הפגרה בכנסת. כעת צפויות הצעות החוק לעבור לוועדת העבודה והרווחה לקראת הכנתן להצבעות נוספות במליאה.

הצעת החוק של שר התמ"ת אלי ישי, המעגנת איסור פיטורין בלבד, עברה גם היא בקריאה טרומית. ועדת העבודה צפוייה לאחד את שתי הצעות החוק, לאחר שחברי הכנסת שטרן ואילון הסכימו לכך. לאחר מכן תעלה הצעת החוק לשלוש הצבעות רצופות, לאחר שוועדת הכנסת אישרה זאת.

ח"כ אילון אמר בישיבת וועדת הכנסת כי בהמשך הוא מוכן להסיר מההצעה את הסעיף המעגן שיפוי ופיצוי עובדים על ידי הממשלה, לאחר שהבין ממשרד האוצר כי הסעיף יעכב את ההצבעה על החקיקה.

לפני כשבוע אמר אילון בוועדת הכנסת כי יסיר את הצעת החוק שהגיש, במידה שהאוצר, המעסיקים וההסתדרות יגיעו להסכם באשר לפיצויים שינתנו לעובדים. עם זאת, על אף השגת ההסכם בשבוע שעבר, החליט ח"כ אילון להמשיך בהליך החקיקה משום שההסכם קביל רק עד סוף חודש יולי, ועל כן הוא מסתיים היום.

על פי ההסכם שהשיגו הגופים במשק, המעסיקים יקבלו מהמדינה פיצוי עבור השכר וכן עבור ימי הפסד הכנסות. העובדים יתרמו 20%מעלותו של הסדר זה, באמצעות ימי החופשה, המעסיקים יתרמו 30% והמדינה תממן את השאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully