וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסדרו פיצויי החקלאים והתיירנים בצפון

31.7.2006 / 15:21

במסגרת ההסדרים יורשו חקלאי הצפון לבחור בין שני מסלולי פיצוי, שאמורים לכסות את הנזקים העקיפים שנגרמו להם בשל הלחימה

הסכם שהושג בין משרדי החקלאות והאוצר, ביוזמת השרים שלום שמחון ואברהם הירשזון, יסדיר את גובה הפיצויים שיקבלו חקלאי הצפון בגין נזקים עקיפים שנגרמו להם בשל הלחימה בצפון. בנוסף הושג הסכם בין שר האוצר הירשזון לבין שר התיירות יצחק הרצוג המסדיר את הפיצויים בענף התיירות. הסכמים אלו מהווים המשך הטיפול הממשלתי בנזקים הכלכליים של הלחימה, לאחר שביום חמישי שעבר נחתם הסדר הנוגע לפיצוי שכירים אשר נפגעו כלכלית בשל הלחימה.

על פי ההסכם חקלאי קו העימות יזכו לפיצוי מלא בגין הוצאות הייצור, ואילו שאר היישובים, מעבר לקו העימות, אשר הוכרזו כ"אזור מיוחד", יזכו לפיצוי של 60%. שני המשרדים גיבשו נוסחה לפיה יופעל "המסלול ירוק", שפעל בהצלחה בתקופת מבצע ענבי זעם, שמאפשר הליך מקוצר לפיצוי החקלאים על הנזקים העקיפים, הנאמדים להערכת משרד החקלאות במאות מיליוני שקלים. השרים סיכמו כי בנוסף ל"מסלול הירוק" יוכלו החקלאים לבחור בקו העימות ב"מסלול הרגיל" (המסלול האדום), במסגרתו יוזמן שמאי להעריך את הנזק ותוגש תביעה פרטנית לכל חקלאי.

השר הישזון אמר כי ההסדרים נועדו לספק תשובה לענפים שנפגעו עקב מצב הלחימה, וכי הם נעשו במהירות רבה על מנת לשפר מיידית את מצבם של העובדים בצפון. השר שמחון אמר כי הממשלה תצטרך בהמשך לדון גם בסוגיית הנזקים ארוכי הטווח שנגרמו לתושבי הצפון וללוות את תהליך השיקום של הכלכלה בצפון במשך תקופה ארוכה.

עבור משפחות רבות הלול הוא מקור הכנסה יחיד

מוקדם יותר היום פנה מזכיר ארגון מגדלי העופות יעקב כהן לשר שמחון בבקשה להסדיר את פיצויי מגדלי העופות בצפון, לאור הפגיעה העקיפה בהכנסות בשל הירידה באיכות הביצים הנגרמת עקב רעש ההפצצות וכן בשל הפגיעה הישירה בהכנסות בשל נחיתת פגזים בלולים ביישובי הצפון. כהן הדגיש בפנייתו כי עבור חלק מהחקלאים מהווה ענף הלול מקור הכנסה יחיד. מתחילת האירועים בצפון נפגעו כל ענפי החקלאות והתיירות הכפרית בצפון הארץ בצורה קשה ביותר, וזאת בשל הצורך להימצא במשך כל שעות היממה במרחבים מוגנים מחשש לפגיעת רקטות, ובשל העדר תיירות בכל המרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully